handdator

Visa fullständig version : Agii Apostoli


miatho69
2006-08-06, 17:00
Hej!
Jag och min sambo flyger till Kreta på torsdag. Vi ska bo i Agii Apostoli på ett nybyggt hotell som heter Porto Kalamaki. På resebyrån visste de inte mycket. Är det någon som vet något om hotellet?? Hade varit kul att veta lite innan man kommer dit...:p
Hade oxå varit kul att veta lite om Agii Apostoli, stränderna, förbindelser mm..

Gissa om jag längtar??!!klapp_klap
//Mia

Heax
2006-08-14, 12:44
Hejsan

Ska också till Agii Apostoli enligt Fritidsresor men fick reda på här på Kalimera att vårt hotell egentligen ligger i Kalamaki, är väl på gränsen antar jag. Vi åker den 27/8 så jag kan inte ge så mycket tips själv men min fru har varit i trakterna och jag har surfat runt här Kalimera och fått en del svar själv, så jag delar med mig av det jag vet.
Andras kommentarer inom citationstecken.

--------------------------
Åka buss:
Bussen till Chania är en lokalbuss (blå färg) som kostar 1 euro per vuxen. Om man ska västerut måste man ta en grön buss som är lite dyrare. Från vårt hotell i kalamaki tar man bussen till Hania ca 10 minuter, blåa bussar (stadsbussarna) start 06.00 fram till 23.00.
"I staden besöker du gärna saluhallen och käkar lunch, fräschare mat kan man tydligen inte få! En promenad till demokrati torget för att ta en ouzo mese och sitta och glo på folk rekommenderas också."
--------------------------
Äta i Agii A:
"Men uppför backen mittemot hotell Lotus ligger Restaurang Zorba som vi fick tips om skulle vara bra. Det har sedan blivit en favorit som vi återvänt till även senare då vi bott på annat håll. God mat, stora portioner och mycket vänlig personal."

"I grannbyarna Galatas och Daratso finns en hel del mysiga taverner med jättegod mat.
--------------------------
Bada i Agii A
Det finns tre st stränder i Agii A och blåser det på det ena kan du säkert hitta lugnare vindar på en annan.
"Stränder finns det flera fina i Agii Apostoli och Akti Chara."

"Vårt favorit ställe och strand finns mot Kalamaki, det blir den vänstra stranden. Här finns Blue Sea som har fria solsängar och fantastisk god hemlagad mat från det grekiska köket! Så här behöver man inte bli sur för att lägga ut 2-3 € för en plats i solen eller skuggan."
--------------------------

Ha det skönt på resan!
Hälsningar
Henrik

Hellen
2006-08-14, 14:07
"Vårt favorit ställe och strand finns mot Kalamaki, det blir den vänstra stranden. Här finns Blue Sea som har fria solsängar och fantastisk god hemlagad mat från det grekiska köket! Så här behöver man inte bli sur för att lägga ut 2-3 € för en plats i solen eller skuggan."
--------------------------


Är detta restaurangen med grönfärgad pool mitt i serveringen?
Om så är fallet har de den absolut bästa Stifadon jag någonsin ätit.
// Helén

Heax
2006-08-14, 15:02
Är detta restaurangen med grönfärgad pool mitt i serveringen?
Om så är fallet har de den absolut bästa Stifadon jag någonsin ätit.
// Helén

Har ingen aning...jag har bara fått tipset...:)...men om det är som du skriver så låter det kanon!klapp_klap

miatho69
2006-08-20, 15:16
Kalispera!
Tack för alla svar jag fick!
Nu är vi hemkomna..(sorligt nog..:( ) och vi är såå nöjda med hotellet Porto Kalimaki!
Ett mycket fräscht och fint hotell som visserligen ligger lite avskiljt från själva "centrum" av Agii Apostoli men det tar bara ca sju minuter att gå till stranden vid Restaurang Kalamaki, som dessutom har gratis solsängar! Mycket fin strand, långgrund till de minsta och vackert och underbart vatten att doppa sig i.
Bussen till Chania stannar utanför hotellet och det tar ca 20 min.
(om nu trafiken fungerar som den ska..:eek: )

Vill gärna dela med mig till andra att detta var en underbar resa och vi är mycket nöjda med hotellet! Vi planerar för nästa år redan!!
Kram Miabye_bye