handdator

Visa fullständig version : Faliraki


kentanton
2005-04-30, 19:55
Hej alla Greklandsvänner,

Har tänkt mig en semester på Rhodos i år.
Faliraki har ju varit röjarnas ställe ett antal år nu.
Men om jag uppfattat saken rätt så håller det på att ändras.
Resebolagen, t ex från England, har minskat resandet på Faliraki, sägs det. Är det någon som vet mer om Falirakis status som röjarställe.

Har tänkt åka dit med familjen och då vill man ju inte hamna i nån slags grisfest hela semestern.

Johan_
2007-04-25, 15:57
Den här gamla tråden skulle jag hemskt gärna vilja liva upp lite. Jag och min sambo har bestämt att vi ska åka till Rhodos i slutet av augusti. Det som känns viktigt är att vi kan hitta en trevlig plats på ön där vi bara kan lapa sol och äta gott hela dagarna/kvällarna. Jag vet, det låter säkert halvtråkigt, men vi behöver vila ut och orkar då inte kuska runt på ön, inte det här året i alla fall.

Det som känns viktigt är alltså:

1. Bra utbud av restauranger/tavernor
2. Fin sandstrand
3. Inte en massa fylla och bråk

Fråga 3 klurar jag lite på. Jag har sneglat en del åt Faliraki, men om man läser här i forumet så är det just den platsen man ska undvika. Vi vill nämligen inte ha hålligång med skrik och skrän hela nätterna, men ändå ha ett bra utbud av restauranger och tavernor.

Hur är det med Faliraki i slutet av augusti? Bör vi undvika det stället och i så fall, vart ska man bo om man önskar punkterna enligt ovan?

Jättetacksam för svar!

brili
2007-04-25, 23:40
[quote=kentanton;4302]Hej alla Greklandsvänner,

Har tänkt mig en semester på Rhodos i år.
Faliraki har ju varit röjarnas ställe ett antal år nu.
Men om jag uppfattat saken rätt så håller det på att ändras.
Resebolagen, t ex från England, har minskat resandet på Faliraki, sägs det. Är det någon som vet mer om Falirakis status som röjarställe.

Har tänkt åka dit med familjen och då vill man ju inte hamna i nån slags grisfest hela semes
Hvorfor ikke prøve Trianda/ Ialyssos på Vestkysten? Hotellet Heleni ligger 100 meter fra stranden, eller familiehotellet Kassandra? Vi var der september ifjor, og trivdes kjempegodt. Lett å ta seg inn til Rhodos by.Ellers har Trianda det meste av tavernaer og butikker. Vi brukte Kaliva (taverna) mye...da kunne vi nyte en lunch eller en retsina på tavernaen samtidig som vi holdt øye med solstolene påp stranda..praktisk! Skal tilbake 29. august-alene...oh, hvor jeg gleder meg!!!_B-anana

Johan_
2007-04-26, 16:19
Tack för alla tips!!
Nu får man dyka ned i resekatalogerna en stund flabb_flab