handdator

Visa fullständig version : Dimma paa Kalymnos...!!!


Rasmus
2006-08-05, 20:13
Hej!
Varmaste dagen hittills paa Kalymnos. HETT!!! Klibbigt och hur fuktigt som helst.
Men. I morse naer vi vaknade och gick ut paa balkongen foere kl 07.00 var Telendos borta...!!! Dimma, dimma, dimma...
Tvaa timmar efter att solen gick upp lyckades vi skoenja toppen paa Mount Raki. Underlig dag, verkligen...
Hoppas ni har det bra hemma i Sverige. Vi njuter maximalt.
Nu vaentar den sedvanliga kvaellsdrinken paa Nefeli.
R :D

Anna-L
2006-08-05, 23:50
Vi upplevde samma sak förra året. I år var allt perfekt. Livligare i Masouri i år. Musik på torget varje söndag och tisdag med sporadisk dans bland taxibilar och vanliga. Var ej på Nef i år vi tillbringade mesta kvällarna på Scorpion där det var fullt nästan jämt. Kom hem förra fredag morgon och har nu druckit både Mythos och Ouzo i den svenska sommarnatten. Men det blir aldrig samma som på Kal.

/Anna

FrazzeTiger2
2006-08-08, 16:05
Åh vad härligt att vara på Kalymnos!! Ska tyvärr inte dit i år :-( men förhoppningsvis nästa :-). Hur är det där i år egentligen, turistmässigt? Blir lite nervös när man läser att det går så dåligt för Kos.
OM Du Har tid Rasmus, skulle du kunna ta dig en sväng förbi Kokkinidis då (har i och för sig för mig att du inte gillade det stället längre men ändå) och kolla om de fortfarande lever, för deras hemsida för hotellet finns inte längre och de svarar inte på mejl adressen som de hade förra året. Åh vad jag saknar Kalymnos. Lyckans ost som får vara där!!

Ha en fortsatt trevlig semester!

//Annette med bara 23 dagar kvar till Grekland...

Anna-L
2006-08-08, 19:54
Jodå Kokkinidis lever i allra högsta grad. Vi var där några gånger och varje gång var det så gott som fullsatt. Som sagt vi upplevde att det var mer folk i rörelse i år än tidigare. Det sa oxå flera vi pratade med. Speciellt Nick o Becky på Scorpion upplevde det även så. Aegan rest hade oxå mycket folk varje gång vi var där.

/Anna

FrazzeTiger2
2006-08-09, 08:21
Åh tack så mycket för så snabbt svar, då kan jag sluta oroa mig.

/Annette, 22 dagar kvar till take off....