handdator

Visa fullständig version : Ut i det vackra sommarvädret


Eva L
2006-08-05, 08:57
Tänk att en stad kan leva upp så otroligt på bara några år. I Umeå är det tätt med uteserveringar, cafébåtar och små och stora ställen. De senaste dagarnas nästan tropiska värme som kommit efter en lång, torr och solig sommar gör att köerna ringlar långa vid uteställena. Blues spelas varje vecka, visartister uppträder ofta, andra musiker ja massor av skoj att njuta av och solbrända glada människor överallt.

När jag gick hem i den fortfarande ljusa kvällen som raskt övergick till det första mysiga sensommarmörkret visade utomhustemp på 22 grader. Tidigare under dagen hade vårt fina bad Bettnesand massor av badande och lekande människor och eftermiddagssolen glittrade i havet precis som den gör i Grekland. En grekisk vän som numera bor här sa den svenska sommaren är som paradiset.

Eva

Elisabet
2006-08-05, 09:01
den svenska sommaren är som paradiset.Absolut! Har aldrig förstått dem som lämnar Sverige den här årstiden.

Igår gick 19-åringen omkring hela dagen och sa "det här är den bästa sommaren i hela mitt liv". Vädermässigt är det inte helt sant, men det finns ju annat än vädret som bidrar till den känslan. Och visst är det underbart att höra någon säga så!

Netwolf
2006-08-05, 10:02
Har just kommit hem efter en fantastisk solig och varm vecka uppe i norrbotten. Hemma på västkusten så har tydligen inte vädret varit det allra bästa. Det enda jag inte saknar från norrbotten är - myggen.
Här på västkusten är det befriande myggfritt, dock har vi maneter och fjärsingar istället :p

Sverige mitt i högsommaren är fantastiskt härligt. Synd bara att vi inte har samma frekvens på uteserveringar, tavernor o dyl som på kontinenten.

/Netwolf

Lindiz
2006-08-05, 10:05
Det enda jag inte saknar från norrbotten är - myggen.
Här på västkusten är det befriande myggfritt, dock har vi maneter och fjärsingar istället :p

Var hittade du dom myggen? Vi har ju inga iår... sååå skönt för dom kan man gärna vara utan!flabb_flab

Elisabet
2006-08-05, 10:48
Roligt att höra att du hade en härlig vecka netwolf!

Fast jag säger som Lindiz, var det verkligen myggigt? Jag bor ju bara ett stenkast söder om där du har varit och här är det garanterat myggfritt i år!

Netwolf
2006-08-06, 12:42
Mina släktingar i Boden sa precis som ni. "I år är det inga mygg!". Våra myggbett bevisar motsatsen. Ni är väl helt immuna förmodar jag ;)

Men det är ju klart. Visst har jag varit med om värre.

/Netwolf

Peter
2006-08-06, 16:01
Det finns en plats på jorden där solen aldrig ler, den platsen heter Boden, dit vill jag aldrig mer... Ang_elx

;) De som gjorde lumpen på 70-talet känner nog igen den ramsan... Men jag kom dit på besök i slutet av 80-talet, och det var ju en rätt trevlig ort faktiskt. Fast det var en dj.... massa mygg....

Peter