handdator

Visa fullständig version : Kato Stalos - tips?


pht
2006-08-03, 12:51
Hallå allihop.
Åker till Kato Stalos om en vecka. Tänkte bara höra efter om ni har några sista minuten tips.
Var man ska äta - inte äta. Bästa gyrosen, utflykter mm.
Har aldrig varit i Kato Stalos tidigare men det verkar helt ok. Vi kommer att bo på hotell Pegasus.

Millie
2006-08-03, 23:19
Jassas!
Var i Kato Stalos för 10 år sedan, och tyckte det var bra.
En restaurnag att rekomendera är en som man hittar efter vägen upp mot gamla Stalos. Man fick titta och peka i köket vad man ville ha och det var både billigt och gott. Kommer ej ihåg vad stället hette men det kan säkert någon annan här på forumet upplysa dig om.
Ha en jättehärlig och skön semester!bye_bye

wilda
2006-08-03, 23:34
Markos, heter resturangen. De har studios och taverna och det ligger i backen upp mot Pano Stalos. Klart värt ett besök. Absolut mest oturistiga tavernan i området!

Pegasus är ett jättemysigt hotell! Bra val =)

Annars är Kato Stalos som by si så där. Det är egentligen bara hotell, tavernor och biluthyrare i byn. Men stranden är lång o härlig, och det är lätt att ta sig in till Chania, eller Platanias om man vill ha mer festliv.

Argyris
2006-08-06, 12:26
Hej, titta på denna länk.
Nya Tavernor som "saknar" turister (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=4278)
Skall ni äta riktig grekisk mat åk till Pano Stalos (ca 5 min taxi) och ta Leventis.

/Nico

P.S. Ni åker förbi mitt hus som jag håller på att bygga.

Sandroow
2006-08-07, 09:32
Jag var i kato Stalos för två veckor sedan och tyckte det var jättebra.
Kan verkligen rekommendera Laventis.........helt fantastiskt. den restaurangen får maten nere i byn att blekna bort. Om du gillar moussaka så skall du pröva deras.....lovely:p !!!!!
Fin strand där det ibland går höga vågor, men man får kolla på flaggorna och ha sunt förnuft.
Chania får du inte missa, jätte mysig stad.
Kato Stalos finns till för att vi skall kunna ta det lugnt på semestern sen om man vill ha lite mer "drag" så får man åka till någon annan by eller stad.
Jag tror att du kommer få en trevlig semester.