handdator

Visa fullständig version : Bästa öarna med en 2åring och en 5 åring


Electronica
2006-08-02, 18:39
om man ska ö-luffa ca 3 veckor?

Maken är sugen på Naxos, men vilka mer?

Nåt särsklilt vi bör tänka på? (Vi planerar att åka i mitten av juni nästa år)

Hellen
2006-08-02, 19:00
I närheten av Naxos finns ju både Koufinissi och Antiparos, som båda passar utmärkt för barn i den åldern.
// Helén

Kalimera
2006-08-03, 08:00
Koufinissi och Antiparos är som sagt barnvänliga öar, även barnvänliga Paros ligger nära Naxos. Vill ni leva lite Robinson-Cruse-liv är barnvänliga Donoussa en trevlig ö.

Panakakis
2006-08-03, 09:09
Yterligare bra öar att båtluffa på är de joniska öarna, där Zakynthos, Kefalonia, Lefkas och Ithaka ligger så nära varandra och endast någon dryg timmes båtfärd emellan öarna vilket måste vara bra när barn med låg ålder är med på resan. Mitt förslag är de joniska öarna.

Hälsningar PANAKAKIS

Electronica
2006-08-04, 07:32
Tack så mycket för svar :) Då har vi nåt att gå på.

Eva L
2006-08-04, 08:55
Fördelen med cykladerna är att på flera av öarna har ni korta avstånd mellan hamnen och platser som är lämpade att bo på med små barn. Bra med rumsuthyrare som speciellt vänder sig till ö-luffare. I joniska övärlden är det inte lika vanligt med ö-luffare och det är ibalnd stora avstånd mellan färjelägren och lämpliga platser att bo på.

Eva

Ioslina
2006-08-04, 09:04
Jag öluffade första gången med min dotter när hon var 6 år. Vi flög till Athen, öar vi åkte till sen var Paros, Antiparos, Naxos och Ios. Naxos tycker jag är för "turistigt". Dottern tycker detsamma, men tycker om deras stränder.......... Men rekommenderar gärna Koufinissi, fast undvik juli där...........Fast det finns med 100 % säkerhet en miljon kompisar där då!flabb_flab