handdator

Visa fullständig version : Dator


eurenili
2006-08-02, 14:57
Är det någon som vet hur mycket en dator kostar i Grekland?
Flyttar i höst för att stanna ett år och undrar om man tjänar på att köpa med sig hemifrån!? Det sparar ju onekligen lite plats i väskan om man kan köpa den billigare där!
Både bärbara och stationära datorer är av intresse.

Arne
2006-08-02, 15:35
Nja, har kollat sådär i Athen och då finner jag mig kunna rekommendera inköp här hemma att medtaga till Grekland.

Måhända kunna det ändock gå att finna grekiska lågprisbutiker på stormarknad med priser i läge med de svenska, men jag tvekar...

Mitt förslag är att du inhandlar varorna här hemma samt medbringa dessa till Grekland. Kolla bara att garantin är EU-omfattande så det ej blir problem om haveri skulla inträffa.

Arne

Ultimus Optimus Est

Frappe
2006-08-03, 11:24
Då det gäller Athen och de stora varuhusen så hittar du datorer till ungefär samma pris som i Sverige. Enklast är ju att köpa en Lap top som du kan ha med dig överallt, och lätt att ta med till Sverige om du köper i Grekland.

Camilla

Peter
2006-08-03, 15:23
Jag tror inte heller att priserna skiljer så mycket idag, men jag hade köpt i Sverige i alla fall av olika anledningar. Bl a för att inte riskera att få ett förinstallerat OS på Grekiska... :eek: Det är inte kul att brottas med Ang_elx :D

Peter

yvonne
2006-08-04, 09:51
priserna är de samma som i sverige, men jag rekommenderar att du köper en lap top i sverige och tar med dig, det har jag gjort.flabb_flab Koppla sedan upp dig med holanytime så betalar du ingen anslutningsavgift, endast för telefonsamtalet.

Yvonne

eurenili
2006-08-07, 14:10
Tack för era svar! Det får bli en dator hemifrån. Nu gäller det bara att hitta en som är bra och har ett vettigt pris! :confused:

Yvonne: Hur fungerar det att använda internet med "holanytime"? Måste man ex. ha ett telefonabonnemang?

mhdo
2006-08-07, 21:29
Hej!

Kan ge Dig ett tips...... köp en ACER bärbar dator ..... och köp till ett garantipaket...... http://www.acercomputer.se
"AcerAdvantage är en utökad garanti för Acers produkter. Denna mycket populära garanti har nu breddats och erbjuds i alla EES-länder."

Fungerar klanderfritt i hele europa och finns med "bara garant" och även "Drulleförsäkring och garanti". Se mer på
http://www.aceradvantage.com/advantage/page52.do?sp=page1&dau213.oid=15&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&LanguageISOCtxParam=en&CountryISOCtxParam=US&ctx17=1&ctx18=1&crc=3648676441

(Fungerade det att klistra in en så låååång länk????)

Detta tillägg kostar en 1500Kr extra.... men ... Du har en fungerande dator i MINST 3år ... och kan få hjälp var Du än befinner Dig i Europa!!!

DO

Frappe
2006-08-15, 14:25
[Yvonne: Hur fungerar det att använda internet med "holanytime"? Måste man ex. ha ett telefonabonnemang?[/QUOTE]

Nu är inte jag Yvonne :D men du behöver ett telefonabonnemang för denna tjänst!


Camilla

yvonne
2006-08-16, 12:13
Instämmer med Frappe.:D

Yvonne