handdator

Visa fullständig version : hotel på kastrup


klaritza
2006-08-02, 11:03
vet inte om det här är fel forum kanske...? har försökt använda sökfunktionen, men misslyckades.

jag ska flytta till atén, och kommer antagligen att flyga från kastrup den 3:e september. tyvärr går alla billiga flyg riktigt jäkla tidigt på morgonen, så jag måste åka dit kvällen innan. (det går ett tåg från lund så tidigt som kanske skulle passa, men då är jag framme 06.44 och har bara 1.5 timmar på mig innan planet går. jag har en hund med som inte får åka i kabinen, så jag måste ckecka in henne och känner att tiden blir lite knapp...). jag håller nu på att leta billigt boende på kastrup (så billigt dt nu kan bli), så jag slipper stressa och kan sova i lugn och ro. men jag tycker det är svårt att hitta...någon som har någon bra alternatvi!? hundar måste vara tillåtna...

tack för hjälpen!

ps.anledningen till att jag vill sova på själva kastrup är att jag har en otymplig hundbur med mig, samt så mycket packning som är tilåten. kan alltså inte resa med tåg och sånt själv.....hjälp...

inkfish
2006-08-02, 11:52
Alltså det är konstigt... För några år sen bodde jag i hvilekabin på Kastrup vid två tillfällen. Förra året gjorde CarinaN här på forumet samma sak. Gammal tråd här. (http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=944)

Men nu när jag letar på Kastrups hemsida hittar jag inte längre informationen om hvilekabinerna. Nån som vet om de är borttagna?

Synd i så fall klaritza, de var inte världens billligaste men fungerade kanon.

klaritza
2006-08-02, 11:54
ja, sånna där har jag hört talas om! min far är journalist och har rest en massor, och nyttjade alltid dom där. men nu senast han var ute å reste så kunde han inte hitta någon. undrar om dom har försvunnit som grej, på de flesta flygplatser...hm...

Orust-Tobbe
2006-08-02, 12:00
Det finns vandrarhem (Danhostel) på Amager eller närmare bestämt i Tårnby som ligger tre kilometer typ från flygplatsen. Billigt och bra boende men vet inte hur bussarna går därifrån till Kastrup men det borde väl gå att kolla upp. Lycka till med flytten!

klaritza
2006-08-02, 12:03
tack Orust.Tobbe!
men tyvärr är jag beroende av att det ska ligga på själva flygplatsen...är ensam och en hund, enormt otymplig hundbur samt min egna packning.

läste den gamla tråden om hvilekabinen, men det verkar som att jag skulle få problem med Siri (min vovva). jag kan ju inte checka in henne ett dygn innan avfärd, och jag undrar om jag får ta med henne i en såndär kabin...hm...lurigt det här. det blir väl en bänk som vanligt...

Ioslina
2006-08-02, 12:06
det blir väl en bänk som vanligt...

ja, du har ju vakthunden med dig!

klaritza, jag mailade just till din privata mail, vet inte om det tipset var bättre?!?!

klaritza
2006-08-02, 12:21
Tck allesammans!

nja...de flesta hotel ligger antinge för långt bort så att jag måste ta en buss, eller så kostar dom typ 1600...vilket inte riktigt passar min ekonomi. men du skrev i ditt mail att du hade hittat ett rum på quality för 800 ungefär?! hur hittade du det? eller det kanske är i danska slantar?

Ioslina
2006-08-02, 12:55
såg du inte länken? vet faktistkt inte om det var 762 SEk eller DKK, borde vara SEK. sök på Kelkko och sen kastrup och husdjur tillåtna

klaritza
2006-08-02, 12:59
jo, det var ju presic det jag gjorde, och fick då ett 1600 som pris..hm..kollar igen!

okej, nu fattar jag! din länk är för en natt i november..lite sent! hihi...dessutom för ett dubbelrum, så kanske priset är per person, och då stämmer det ju med det pris jag fick för 1 person.

Ioslina
2006-08-02, 13:00
ojsan! i november!?flabb_flab ja då blev det nog ngt fel. skulle vara snäll och knappa in ditt datum...........men ack så jag bedrog mig.....och dig!flabb_flab

klaritza
2006-08-02, 13:10
hahaha! ja lit kansigt blev det! men, men...jag har ju vakthunden som sagt...inte så mycket till vakthund, men ändå!

tack allesammans!

Peter
2006-08-02, 13:27
Kan du inte ta dig till Malmö kvällen innan och sova på något billigt hotell? Sedan ta taxi tidigt på morgonen till Centralen och tåget över direkt till Kastrup. De går var 20:e minut från ca 05 och stannar direkt under avgångshallen. Där kan du fixa vagn för bur och bagage. Lite knöligare naturligtvis... Jag ska kolla Hvilekabinerna när jag läst färdigt här.

Peter

Peter
2006-08-02, 14:26
Näe, de verkar vara spårlöst borta! Märkligt. Nu finns bara Hilton i direkt anslutning till Kastrup. Och där är väl priserna lite annorlunda kan man tänka... Men det kan ju varit någon fråga om konkurrens eller beläggning som gjort att man tagit bort dem.

Men maila kundtjänst på Kastrup och fråga! Maila även Hilton och kolla vad de tar för ett rum. De har säkert rum där du får ta med hunden.

http://www.cph.dk/CPH/DK/MAIN/

Titta under faciliteter.

Lycka till.

Peter

klaritza
2006-08-02, 14:28
jag vet att jag är knepig....men om jag skulle ta mig till malmö, så kommer jag ju till centralen. det närmsta billiga hotel jag känner till ligger en bit därifrån...FOrmel ett eller vaddet heter...ett riktigt skabbigt skithotel, men billigt! men då är fortfarande problemet att jag måste ta mig till bussen, på bussen, från bussen...osv. och så samma visa på morgonen. jag har kanske ett alternativ, att sova hos en vän i malmö. men dom har precis skaffat två katter, och min Siri är lite rädd för kissar. jodå, hon är lite mesig! dessutom bor dom i en etta...men kanske kan kissarna få bo på toaletten ett par timmar.....hm...tål att tänkas på...

klaritza
2006-08-02, 14:30
tack för hjälpen!!!!

jag ska maila kastrup och se vad dom har att säga...! tack igen!

Peter
2006-08-02, 14:38
Formel1 är inte kul men billigt. Och för en natt så... Taxi dit från Centralen ska kosta mellan 60 - 100 Kr om du tar något av de stora bolagen. Du har Mc Donalds och en nattöppen Statoilmack precis bredvid.

Peter

Assar
2006-08-02, 21:15
Det finns ett enkelt hotel i Tårnby, som är stationen mellan Kastrup och Köpenhamns central. Hotellet heter Zleep och kan bara bokas på nätet.
Hotellet ligger tvärs över gatan från Tårnby station, ca 5 min resa från Kastrup. Rummet är helt OK med dusch och toalett. Frukost kan köpas till, men äts väl hellre på Kastrup.
Adressen är: www.zleep.dk (http://www.zleep.dk). Välj hotel "Airport".

Ett rum för två, "twin", kostar 699 DKK. Om man är tre personer måste man boka ett "dubbel". Det kostar 799 DKK och 100 kr extra för den tredje.
Den tredje sängen bokar man som "special reqeusts" för ytterligare 100 DKK.

Tågen till Kastrup går ca var 10:e minut, kanske inte på natten, men i varje fall tidigt på morgonen.

Har bott på detta hotell 2 gånger och det är bra som övernattning inför en tidig flygresa.

Vill man äta något lite på kvällen kan man gå några hundra meter öster ut på huvudgatan (Tårnby är som ort är osedvanligt trist) finns det en billig pizzeria (pakistansk) med hyfsad mat och öl till lågt pris. Öppet till ca 22 och ägaren har bott i Sverige (Kalmar!).

Vi ska bo där igen när vi åker till Skopelos den 4 september.