handdator

Visa fullständig version : Grekisk musik på Skopelos


lier
2006-08-01, 13:50
Gillar grekisk musik mycket och vet att det finns bra ställen i Skopelos för att lyssna och dansa. Tycker dock att det är kymigt att gå ut på sådana ställen ensam och hoppas att det finns någon/några som är intresserad av att slå följe. Reser 14/8 och stannar en vecka.

mrwalker
2006-08-03, 19:29
Av klubber anbefaler den utgaven av Lonely Planet - Greek Islands jeg har "Babalos Bouzoukia". Jeg vil tro denne er for "spesielt interesserte".

Ellers har vi "Ouzeri Anatoli", hvor man kan nyte rembetika og mezedes. En lokal institusjon.

lier
2006-08-04, 09:24
Tack för ditt svar!

Vet inte om Babalos Bouzoukia är den bouzoukiklubb som är inrymd i gamla olivoljepresseriet. Det finns också en klubb högt uppe ringvägen nedanför Kastrot om jag kommer ihåg rätt, men där spelar man mera folkmusik, dansmusik typ syrtó och kalamatianó, likaså i restaurangen i kastro spelade ägaren (?) och hans lille son rembettika, dock ingen dans. Det är länge sedan jag var på Skopelos och jag har glömt namnen på inrättningarna. Ska kolla dina förslag när jag kommer dit, Ouzeri Anatoli ska jag definitivt prova, jag kanske har varit där tidigare. Är fortfarande intresserad av att slå följe med någon som också gillar grekisk musik och vill besöka dessa ställen . . . (jag är en helt ofarlig kvinnlig grekmusikfreak och Skopelosvän sedan 1978 . . .)