handdator

Visa fullständig version : Hemkommen från Kreta....


Sandroow
2006-07-31, 09:58
KOm hem i lördags natt från en underbar vecka i Kato Stalos. Jösses vad bra vi haft det......har inte sett ett enda moln på en hel vecka, och nu sitter jag här på jobbet igen och regnet öser ner utanför.

Vi bodde jättefint på Tropicana, renoverat och bra. Hade en markterass precis vid poolen......krigade varje morgon för att få "gratis" solstolar vid poolen, och lyckade varje dag. Ett dopp i poolen, ett i havet och sen en klunk kall Mythos från poolbaren eller på terassen. Kan det bli bättre?

Åkte på en båttur i Souda bukten en dag, och en annan hyrde vi bil och gav oss ut på en svindlande biltur till Elafonissi, men det var väl värt allt pirr i magen.

Har fått en favorit restaurang......Laventis i Pano Stalos, kan det bli finare, godare och trevligare? Deras Moussaka......jösses, den var underbar!!!

Är det någon som vill veta mer så berättar jag gärna....

/ Sandroow

KosAnn
2006-07-31, 10:06
Välkommen hem igen! _B-anana Vad härligt det är med semester i Grekland! Jag tycker att du skall skriva ett litet resebrev så att vi kan få höra om allt roligt du har haft för dig.
Själv har jag mitt roliga framför mig. klapp_klap Sitter här på kontoret och vet inte riktigt hur jag skall få tiden att gå snabbare. Åker på onsdag morgon. Skall bli underbart. bye_bye
/Annika GBG

inkfish
2006-07-31, 10:39
Hur gick det med maten nu då, Sandroow, fick du prövat nåt nytt?

Sandroow
2006-07-31, 11:01
O ja......dolamades, kyckling med okra, stifado, smakade på två olika kanin rätter en med lök och en med citonsås, friterad aubergine & zuccini, lamm (fast det blev ingen favorit) mm mm.
Åt bara souvlaki 1ggr och jämfört med alla andra rätter så bleknade det rejält.....
Upplevde att mycket var friterat, coh efter ett tag blev det lite mycket.

Men nu efter hemkomsten så får man komma igång med träningen igen för att få bort överflödet.....;)

Ioslina
2006-07-31, 11:20
O ja......dolamades, kyckling med okra,
Åt också okra nere i Grekland. Vet att mamma sagt att det finns i Sverige. Men vad är det för något egentligen, en grönsak vet jag, typ sparris utseende....

inkfish
2006-07-31, 11:44
Det lät gott:)! (Förutom okra då, det gillar jag inte:o )

Peter
2006-07-31, 13:22
Vet att mamma sagt att det finns i Sverige.

T o m jag gillar Ockra Ang_elx De brukar finnas att köpa i en del "importbutiker", obehandlade frysta eller på burk för att ha i grytor, dels färdiga på burk i tomatsås, färdiga att värma. De sista lär vara de som är bäst.

Peter

muffins
2006-07-31, 14:56
okra är supergod.
det finns i olika utländska butiker men jag handlar det på willys. I burk med tomatsås...sen är det bara att ta äänu mera tomat sås, lök, vitlök, blanda detta och äta det. :p ...ska jag kanske laga okra ikväll??? hm