handdator

Visa fullständig version : Cykladerna i mars?


Ylvaj
2006-07-29, 19:14
Hej!

Vi är en familj med två barn som är lite sugna på att hyra hus i cyklanderna - amorgos kanske? - i mars. Frågan är hur vädret är då - hemskt eller bara typ svensk vår? och om det finns några restauranger ect öppna då? Någon som har erfarenhet? Någon som rent av kan tipsa om ett hus att hyra?

Tack på förhand,
Ylva

Kalimera
2006-07-31, 15:58
Jag har bara varit på Ios och Paros i mars månad, vädret pendlade mellan svinkallt och hyggligt varmt. Att bada var inte att tänka på. Det fanns få tavernor och pensionat öppna och ytterst lite folk. Amorgos är - tror jag - ganska så stendött i mars. Men säkert alldeles underbart! :)

Arne
2006-07-31, 16:40
Nja, det är faktiskt läge att sig ett hus hyra i Mars månad!!!

Förvisso kunna det stundtals vara elakt väder med regn och blåst, men allt som oftast är det utmärkt väder. Likt den normala svenska sommaren.

Till detta lägges att prisbilden för att sig ett hus hyra denna årstid är sällsamt prisvänlig!!!

Jag er varmt rekommendera att hyra ett hus på öarna vid denna tid!!! Beräkna maxhyra 30-40 Euro per natt för ett fint beläget och välrustat hus.

På nätet kunna ni enkelt finna ett utbud icke av denna världen för den årstid ni avse....

Arne

Eva L
2006-07-31, 21:54
Min dotter som bott ett par år i Grekland säger att februari och början av mars är den kallaste perioden på året speciellt kvälls och nattetid. Huset måste ha värme annars kan ni få en obehaglig vistelse.

Eva

yeasou
2006-07-31, 22:38
Tycker nog att Eva L, träffar rätt i sitt inlägg! Jag har varit på Santorini under Mars månad och temperaturen låg runt 10-12 grader på dagarna. Någon dag kan det vara varmare men på ett ögonblick kan det bli kallt igen. Oftast är det ganska blåsigt. Varma kläder är ett måste och ett hus med värmesystem är nog ett måste!
MVH
Yeasou_B-anana