handdator

Visa fullständig version : Södra Rhodos


ellamaria
2006-07-29, 09:41
Glöm vad reseledarna säger om vad ni ska se, hyr en bil och åk till södra delen av Rhodos. Där finns allt! Nästan folktomma stränder, små genuina byar, trevliga människor. Besök t.ex den jättetrevliga byn Kattavia eller Gennadi, drick en kaffe på Effies Dreams café i Gennadi (det ligger bredvid kyrkan) men tänk på att gatorna är MYCKET smala. Handla hos bagaren i Gennadi, ni kommer att älska det.
I prassonisi finns underbara sandstränder och svalkande vindar, fortsätter du vägen västerut, lovar jag att du hittar en strand och turkosfärgat hav där du är alldeles ensam!

wilda
2006-07-29, 13:58
Härligt att läsa!!
Jag sitter just som bäst o surfar runt o läser om södra Rhodos...
Vi åker dit från Karpathos i början av september och har tre nätter bokade i Gamla stan. Sen tänkte vi ev ta oss söderut o se vad man kan hitta. Och det låter fantastiskt mysigt!!

Dock funderar vi på boende. Finns det några rumsuthyrare i de små byarna, eller måste det bli dagsutflykter??

Vi blir så glada för tips här eller med privat meddelanden :)

/anna

ellamaria
2006-07-30, 01:15
Effies Dreams i Gennadi har 6 små studios ovanför baren/kaféet, om ni har tur har de en studio ledig, jättetrevligt. Du hittar deras hemsida på nätet om du söker på Effies Dreams. Familjen som äger stället är de trevligaste som finns, men få svenskar hittar dit, kan varmt rekommenderas, hälsa från oss, Susanne och Hasse

Soleil
2006-07-30, 09:39
Det stämmer precis vad säjs om södra Rodos. Vi brukar bo i Pefkos och ta vägen söderut. Nästa gång blir det oktober. Vi hyr bilen för några dagar och åker och njuter av naturen, byarna. Favoritstället är Monolithos, gamla byn samt borgen.
Soleil

SuzNic
2006-08-15, 12:03
Vi har varit på Rhodos 3 ggr. Varje gång har vi hyrt vespa och åkt runt hela ön, ända ner till sysdspetsen. Minns särskilt Monolithos från förra året i oktober, då stannade vi till och åt på Restaurant Panorama. Knske inte det mysigaste stället men vilken fantastisk utsikt från det höga läget.

Kalimera
2006-08-16, 12:48
Sen tänkte vi ev ta oss söderut o se vad man kan hitta. Och det låter fantastiskt mysigt!!
Missa inte sydspetsen!

http://www.kalimera.se/bilder/forum/rhodos_05.jpg

anoula
2006-08-16, 12:59
Åh det var några år sedan jag var i Prasonissi! Måste åka dit snart igen, det är fantastiskt där!