handdator

Visa fullständig version : Lgh Bio i Rethymnon


Christalin
2006-07-28, 18:41
Hejsan allihopa!!

Ett mycket trevligt forum med mycket matnyttigt :)

Nu till min fråga:

I slutet av september åker vi till Rethymnon med Apollo. Vi ska bo i en tvårumslgh på Bio.

Någon som bott här och vad tyckte ni iså fall? Vi har aldrig tidigare åkt med Apollo. Bra eller dåligt?

Nyfiken ;)

Joppan
2006-07-29, 15:34
Har bekanta som har bott på BIO flera gånger och dom var jättenöjda med det hotellet.

//Joppan

Christalin
2006-08-01, 23:51
Tack för svar. Det låter bra det.

Christinebye_bye

guppel
2006-08-09, 22:52
I slutet av september åker vi till Rethymnon med Apollo. Vi ska bo i en tvårumslgh på Bio.

Någon som bott här och vad tyckte ni iså fall? Vi har aldrig tidigare åkt med Apollo. Bra eller dåligt?

Nyfiken ;)

HEJ DU !
Jag å mitt livs kärlek har förälskat oss i varandra o Rethymnon.
De senaste sex (eller är det sju:eek: ?) åren har vi bott på BIO, och då alltid rest med Apollo, vanligtvis kring bröllopsdagen den 9 september å alltid stannat två veckor.

Ni kommer inte att bli missnöjda !!! BIO ligger centralt men ändå inteflabb_flab ,,,
Nära en av de större å billigare supermercadosarna, nära till stranden, nära tilll strandpromenaden, nära till bussar ut över hela Kreta o s v.
Dessutom är hotellet hitills oerhört välskött, t o m handikappvänligt, har en utmärkt EGEN GREKISK AFTON med suverän mat å suverän PROFESSIONELL underhållning, för övrigt aktiviteter i stort sett varje dag. Lysande service, städning varje dag, å ja - det är mitt favorithotell i Rethymnon, värt varje krona !

// Guppel

Christalin
2006-08-19, 22:45
Tack för svaret.

Detta låter ju alldeles lysande _B-anana .Med kaffebryggare, microvågsugn och toastmaker på rummet, kan det ju inte vara fel :D .

Vi ska ha en tvårumslgh med utsikt över poolen och inte över omgivningarna :D :D som det ibland står i katalogerna.

Det blir nog bra detta

Christalin
2006-10-06, 09:39
Jaha nyss hemkomna från Kreta och Bio. En härlig vecka med kanonväder och alldeles lagom med folk.
Hotellet Bio var fint MEN vi vart ändå missnöjda. En varning utfärdas för rum nr 111 som har en allmän balkong i direkt anslutning till rummets balkong.
Detta gjorde att något privatliv inte var att tala om. Folk kom ut på balkongen och kunde ställa sig och titta rakt in i sovrummet, för att inte tala om vardagsrummet.Vi kunde inte ha balkongen öppen på natten pga säkerheten. Folk kunde i princip bara hoppa över räcket som inte var mer än ca 1 m högt.
Påtalade i receptionen om vårt missnöje och ett nytt rum skulle kunna tilldelas oss efter 2-3 dagar. Kändes oerhört bökigt, så en kompromiss gjordes. Dörrarna ut till den allmänna balkongen skiulle hållas stängda varje dag, men som vanligt är ju folk nyfikna och var ju bara tvungna att kolla.

I övrigt skulle jag kunna tänka mig att bo på BIO igen, men inte på rum 111.

Christalin

guppel
2006-10-06, 21:04
Jaha nyss hemkomna från Kreta och Bio. En härlig vecka med kanonväder och alldeles lagom med folk.
Hotellet Bio var fint MEN vi vart ändå missnöjda. En varning utfärdas för rum nr 111 som har en allmän balkong i direkt anslutning till rummets balkong.
Detta gjorde att något privatliv inte var att tala om. I övrigt skulle jag kunna tänka mig att bo på BIO igen, men inte på rum 111.

Christalin

Nämen va trist att ni fick ett SKITdåligt läge:eek: !
Det har vi aldrig råkat ut för, men alltid trott att det liksom var "und, het å ute jämt"-folk som fick sån´t :mad: :mad: !!
Hoppas att ni inte hade PISSMYRA-inställning till resten av vistelsen !snyft_drop

Ångrar INTE att jag rekommenderade hotellet som sådant,
men - shit, :cool: alltid är det någon skamfläck som ...etc...etc...

Gillade ni Rethymno ???:) ?????

// Gupp (som inte pratat på länge - för nu gupplas det "änkevis")