handdator

Visa fullständig version : Bo i Pigadia september/oktober


Jason
2006-07-28, 13:07
Hej!
Vi åker till Karpathos 14 september, flygstol med Apollo. Antar att man får ta taxi in till Pigadia och sen fixa boendet när man kommer fram. Tycker mig ha hittat tips här förut, men hittar dem inte. Vi vill inte ha pool eller frukost (den sover vi bara överAng_elx ), men dusch, toa och enkel köksutrustning m kyl. Någon som har något tips.
Vi skall vara nere 4 veckor, men sista veckan åker vi till Kreta efterrsom charterflygen slutat gå till Sverige från Karpathos. Flyger hem från Heraklion.

Har jobbat hela denna svettiga sommar, gissa om man längtar.. Tur att man får en veckas försmak på Grekland i augusti då det blir en vecka Patmos!_B-anana

inkfish
2006-07-28, 13:11
Mitt i Pigadia har du ett helt gäng pensionat/enklare hotell med studios att välja på:

Rose's
Amaryllis
Mertonas
Seva's
Christina's

- och min favorit, Elias rooms. Det rekommenderas av Kalimera, du hittar mer info under resmålsbeskrivningen för Karpathos.

Edit: du hittar allihop i en klunga runt taxistationen. Elias och Roses uppför trappan, Amaryllis och Mertonas uppför mördarbacken, Sevas och Christina's på tvärgator.

Jason
2006-07-28, 13:30
Tack Inkfish!
Tror du man måste boka i förväg den tiden, det går väl mot lågsäsong? Nån uppfattning om pris?
bye_bye Jason

inkfish
2006-07-28, 15:07
Pris runt 25, gissar jag - om du inte förbokar utan bara kliver in.

Förra året vet jag folk som kom ner exakt ditt datum. De fick leta lite innan de till slut fick sista lediga rummet på Amaryllis - men då hade de lite högre krav än du verkar ha. De kollade aldrig på vare sig Mertonas, Sevas eller Christinas vars standard jag är helt övertygad skulle passa mig men de ville ha det lite flashigare.

Så jag skulle nog faktiskt inte boka om jag var du. Jag skulle räkna med att hitta nåt.

Ett alternativ är ju att ringa och fråga, de vet ju inte att det är du som dyker upp sen även om du tackar nej på telefon. Så mycket som 35 skulle jag nog inte vilja betala vid den tiden.

Elias kan du maila via hans hemsida som finns under resmålsbeskrivningen för Karpathos. Han har två studios och tre billigare rum (men även rummen har pytteplatta för att koka kaffe, muggar, skedar osv.)

pawik
2006-07-28, 15:46
Bodde själv en vecka i början av juli på Mertonas.
Pris då 30 € för ett utmärkt boende.
Hade tur och bodde i nr 9 alla utom en natt.
9 är nog den största studion. 7 är också stor
men dock något mindre än 9.

Jag trivdes alldeles utmärkt med Eva Angelos som var en
underbar värdinna.

Taxi från flygplatsen kostar 13 €.

/pawik

Jason
2006-07-31, 00:03
Tack alla som svarat!
Jag tror vi chansar, det ordnar sig alltid! Eftersom vi ska vara borta så länge får det ju inte heller kosta för mycket..flabb_flab
Hälsar Jason
(men just nu är det ju rena Greklandsvärmen här hemma! Svettas!)