handdator

Visa fullständig version : Paradisön


Fredde
2006-07-26, 20:17
Nu har vi kommit hem efter en vecka i paradiset.
Vi bodde i Golden Beach på Ioannis. Hotellet var fint med stor pool och poolbar,det in gick frukost bufe (vitt bröd, ost,skinka,juice,te/kaffe)inte mycke till bufe.Stranden var långgrund och lagom med folk,det fanns vattensporter att hyra(bananbåt10£, kanot10£, vattenskoter20£/10min, mm.Det finns ca 12 resturanger i Golden, alla dom vi åt på hade bra mat ca 5st och priserna var lägre än vi trodde ( greksallad 3-4£ ,souvlaki6-7£,moussaka6£, 1L vin från trakten 6-7£) vi 4 åt sallad,huvudrätt 4 drickor,1l vin för 40£,det tycker jag är billigt,en grej dom har är att servera bröd innan maten som man får betala för fast man inte beställt det ca 2-3£.Vi såg inte till några inkastare. Jag rekomenderar att man hyr bil(hyr inte av hotellet/resebyråerna dom är mycke dyrare, vi betala 95£ för 2 dagar med en mellanklass bil)åk runt till olika badstränder,genuina små byar eller stanna efter vägen och köp honung av nån gammal farbror,stanna till vid klostret St Archelangelo och besök nunnorna(man får låna täckande kläder gratis där, krävs för få gå in) den bästa stranden är Paradise Beach , vi hade härliga vågor att kasta oss i ( kör med bilen ner till stranden,brant men inga problem)
Vi hade ca 30grader och sol varje dag, det blåste lite svalt så det blev inte olidligt att ligga o sola
Vi tog en Båttur som utgick från Limenas där det blev fiske, sol och bad, lunch ingick, det var härlig ca 35£vuxen, 18£barn + ev.transfer 6£.
Vi var där 1 vecka och var såå nöjda,så det blir nog flera ggr till greklands ö värd kanske inte till thassos igen(nya mål är mera spännande)
Hej hoppbye_bye ha en härlig vistelse i Paradiset:) ><((*> Fredde <*))><