handdator

Visa fullständig version : Någon bra ö?


Ioslina
2006-07-24, 19:35
Måste bara ner en vecka (eller två?) till Grekland i slutet av augusti eller september. Min kompis som bara har varit på Ibiza tjatade om billigt till Turkiet. Men det är så mycket mer värt att resa till Grekland. vi är 38 resp 39 år, vill ha sol bad äta gott och något trevligt ställe att gå till på kvällen innan läggdags. Vart ska vi åka? Kreta, Zakynthos eller något annat. Har ju mest öluffat annars och nu måste jag ju välja bara en ö! Helst en ö med flygplats eller kort transfer!

Eva L
2006-07-24, 21:43
Samos kanske är ok.

Eva

Elisabet
2006-07-24, 21:45
Jag tycker att ALLA öar låter helt rätt :)

Kalimera
2006-07-24, 22:00
Tilos skulle passa dig tror jag, du kommer gilla nattlivet - som är unikt! I den obebodda byn Mikro Chorio öppnar Mikro Chorio bar runt midnatt och stänger framåt morgonen. Tänk dig en en ganska stor by som är helt tom, förutom denna bar med djävulsk utsikt och mycket folk och bra musik. Gratisbussar dit går varje timme. För övrigt är Tilos en av mina fem favoritöar, om det säger något. :) Båt från Rhodos, charter eller på egen hand.

muffins
2006-07-24, 22:24
Naxos skulle jag föreslå. Där finns det allt:D fast då flyger ni till Santorini och har en båtresa framför er till naxos

Ioslina
2006-07-25, 12:32
Nej!! Inte Naxos!!! Både Samos och Naxos har jag provat! Vill ha något annat! Tilos kanske inte lät så dumt, men hur lång tid tar båt över dit från Rhodos? går den ofta? Annars, vilken annan ö är att föredra om man vill ha direktflyg till? Zakynthos, Kreta eller vad? Vart ska man helst bo då? Nära bad, gärna fint bad. Sen ganska nära till mat på kvällen.......behövs inget nattliv till 5 på morgonen, för då är vi halvvägs till stranden redan!:) _B-ananaDet behöver tvunget inte vara i Kykladerna, min nya ö ska finnas i!

Spido
2006-07-25, 12:39
Det er veldig fint på Karpathos! Masse flotte strender og fine byer! Rolig og hyggelig, men flott natur. Bo i Pigadia, Ammopi, Arkassa eller Lefkos. Vi bodde i Pigadia og synes det var veldig bra utgangspunkt for å kjøre rundt på øya, dessuten er det ei lang og helt OK bystrand der.

Ella
2006-07-25, 14:02
Pythagorion på Samos kan säkert passa, det är en trevlig by med en helt okej strand. Skiathos stad är ett annat tips - där har ni direktflyget, det lagoma nattlivet och de fantistiska stränderna. Eller Parga, kanske, fast där har jag inte varit. Själva åker vi till Karpathos i september, där jag har jag heller inte varit, men det kan nog passa er också.

Klick
2006-07-25, 14:08
Agistri är vääääldigt lugnt men annars väldigt charmigt.... Annars Egina som det är lite mer fart i. Själv skall jag till Skiathos... ser fram emot fina bad och trevliga tavernor.

inkfish
2006-07-25, 14:16
Ska ni till Tilos måste ni gilla PYTTEÖAR där man i stort sett inte kan göra annat än koppla av. Och vandra.

CamillaN
2006-07-25, 14:17
Skiathos har ju direkt flyg o massa fina stränder, ett av mina favvoställen jämte Rethymno på Kreta dit det ju också går direktflyg. Zakynthos har jag aldrig varit på.

Anna Pernilla
2006-07-25, 20:01
Lefkas! Har flygplats och under en 40min transfer. Underbara stränder och lagom nattliv.