handdator

Visa fullständig version : Vad tycker ni om Santorini?


*natalie*
2006-07-24, 18:48
Är det verkligen så dyrt som alla säger? Och hur är det alla dessa turistfällor man har hört talas om? Jag har funderat på att åka till Santorini nästa sommar, men är lite osäker efter allt man har läst och hört om ön.

ENIAC
2006-07-24, 19:10
Santorini är, numera, för mig endast en flygplats dit jag åker när jag ska vidare ut i Kykladerna. Visst är det otroligt fint i Fira och i Oia, men i övrigt tycker jag inte att Santorini är mycket att hänga i julgranen... En rundtur med moppe på ön ger inte så mycket, förutom om man är intresserad av vinprovning vilket finns på ett flertal ställen. Sambon och jag var där i fem dagar i juni, och vi tyckte inte att det var något höjdarställe. Men alla tycker ju olika! Det kanske visar sig att ni tycker det är ett toppenställe! Jag hade i alla fall aldrig tagit en charter dit och stannat i en hel vecka, för så mycket finns inte att uppleva på ön. Är man ute efter att bara slappa och äta god mat så visst, men i övrigt så... näää!

inkfish
2006-07-24, 20:23
Santorini är nog ön som alla som varit där har en mycket bestämd åsikt om.

Ja, där är dyrt. Ja, där finns turistfällor. Men undvik dem - så blir det inte lika dyrt!;)

Själv gillar jag inte Santorini nåt vidare, håller man sig i Thira är det lätt att bli jäkligt trött på souvenirtjafs, juvelerarbutiker och mängder av turister.

Men samtidigt är där ju så vackert så man bara piper. Santorinis vyer är unika, de är fantastiska, man MÅSTE liksom ha sett dem.

Många älskar Santorini, den ön har precis lika många fans som alla andra öar har.

Så kort sagt: åk dit och bilda dig din egen uppfattning.:)

Elisabet
2006-07-24, 21:01
alla fall aldrig tagit en charter dit och stannat i en hel vecka, för så mycket finns inte att uppleva på ön. Jag har bara varit där två dagar och gav med andra ord ön ingen chans att visa vad den har. De första intrycken var inte särskilt positiva, bortsett från det sanslöst vackra landskapet förståss.

MEN att det inte finns mycket att uppleva på ön, det tror jag inte för fem öre på! Jag har hört riktigt erfarna greklandsresenärer framhålla Santorini som en av de mest upplevelserika öarna.

yeasou
2006-07-24, 21:34
MEN att det inte finns mycket att uppleva på ön, det tror jag inte för fem öre på! Jag har hört riktigt erfarna greklandsresenärer framhålla Santorini som en av de mest upplevelserika öarna.

Håller med Elisabet. Jag vänder på nya stenar varje gång jag är där, även fast jag varit där cirka 50 gånger!
Var och en till sitt, brukar en vän till mig säga! Alla behöver inte älska samma ställen. På Santorini finns det mycket tingeltangel och då speciellt i Fira. Men det är ju så att det finns det på de flesta ställen nuförtiden.:mad:

MVH
SantoriniYeasou_B-anana

Kalimera
2006-07-24, 22:10
Jag tillhör de som verkligen gillar Santorini. Vet inte hur många gånger jag varit där - runt 30 är det säkert - men jag tröttnar aldrig. Återvänder minst en gång om året. Visst finns det många så kallade turistfällor, men det finns det på måmnga andra öar också. Jag undviker i regel Fira och Oia, åker dit en gång varje resa bara för att förstummas av vyerna.