handdator

Visa fullständig version : Luffarfunderingar...


wilda
2006-07-24, 16:15
Nu är Karpathos, Golden Sands i Lefkos bokat.
Efter några dagar där tar vi inrikesflyget till Rhodos, där vi första dagarna bor hos Ann-Christin i Gamla Stan. Har inget mer bokat och vet inte om vi lämnar Rhodos eller stannar några dagar extra och ger oss ut på "vischan".

Flyget hem till Stockholm igen går från Aten två veckor senare, och hur vi tar oss dit är helt oplanerat.

Vi har funderat på att ta vägen över Amorgos, och sen direkt upp till Aten. Detta för att det skulle kännas konstigt att ha en semester i Grekland utan att få bo i Aegiali ett par dagar. Men man kanske ska hoppa Amorgos i år, och bara se nya ställen? (förutom Aten, då... men det är ju bara en positiv bieffekt av att flyget hem går därifrån:D ).

Vad tycker ni om Leros, Patmos eller Kalymnos?
Har ni andra tips? Finns det nån ö eller by vi bör passera?
Man kanske inte ska till Aten, ens en gång... för det kanske går att åka via någon ö och sen till Rafina?

Vi tycker om Grekiskt. Inte hotellkomplex, inte pooler, inte allt för mycket parasollstränder och tingeltangelaffärer, och inte menyer på svenska. Det får gärna vara "stad", men absolut fina och lätttillgängliga (läs nära) stränder. Hellre taverna/bar med en ouzo och en bok än diskotek.

Det är skoj att läsa på Kalimera, i mina reseböcker, leta runt på nätet... Men det är alltid trevligt att få lite tips från er som "varit där"

/anna
(37 dagar kvar...)

Lissi
2006-08-05, 18:21
Efter att själva ha kommit hem via Rafina/Aten för några dagar sen så kan jag bara säga att det var SUPERSMIDIGT! Bussen till flygplatsen har hållplats nere i hamnen och tar bara 40 min ca till flyfplatsen. MYCKET SMIDIGT! Från Kykladerna går i alla fall bår dit.

Lissi

Tom
2006-08-05, 20:55
Detta för att det skulle kännas konstigt att ha en semester i Grekland utan att få bo i Aegiali ett par dagar. Men man kanske ska hoppa Amorgos i år, och bara se nya ställen? (förutom Aten, då... men det är ju bara en positiv bieffekt av att flyget hem går därifrån:D ).



Hej !
Jag skulle skippa Amorgos utan vidare !
Vi var där -97 , trivdes bra och längtade tillbaka. Besökte Amorgos åter i år, och blev himla besvikna. Den rätta känslan vi hade -97 infann sig inte i år ! Kan inte peka på orsaken.
Kan vara den jobbiga vinden som drog över Ön. (är ett riktigt blåshål) !
Jag hade nog valt Sifnos & Serifos istället ! Eller , varför inte Milos ! Dessa Öar slår Amorgos med råge !!!
Mvh Tom

Elisabet
2006-08-05, 21:20
Från Kykladerna går i alla fall bår dit.Usch då, det låter allvarligt ;)


Sorry, kunde bara inte låta bli...:o

Lissi
2006-08-05, 23:17
:D :D :D , förstår Dig!!!!

Lissi