handdator

Visa fullständig version : Damo Studio, Phytagorio


coanma
2006-07-24, 13:53
Noen som har bodd der og kan svare på om det er mye støy fra havnen (musikk etc. ) :)

Assar
2006-07-24, 22:43
Noen som har bodd der og kan svare på om det er mye støy fra havnen (musikk etc. ) :)

Damo är ett mycket bra pensionat. Vi bodde högst upp med balkong som hade utsikt mot havet där man såg solen gå upp. En trevlig "norsk-grek" hade baren under pensionatet.

coanma
2006-07-25, 15:46
Hørtes bra ut, var det mye støy? Ang_elx

Assar
2006-07-26, 22:01
Jag hade rum ut mot hamnen och det var ganska lugnt (mitten av september). Mitt ressällskap hade däremot rum mot tvärgatan och där var det betydligt mera livligt.

Försökt få rum mot hamnen, vid sju-halvåtta-tiden är det en fantastisk soluppgång över båtarna och havet.
Bara det är värt en resa till Pythagorion.

Inga-Karin
2008-09-20, 09:04
Vi lär få en härlig vecka där på andra våningen med balkongen över hamnen :-) Värden lär vara speciell ;-) men det löser sig. Samos häftet från Kalimera gör att vi denna gång tänker ta södra vägen bort mor russinen som är omnämnda. Hur långt är det dit?
Väderprognosen är lysande så nu är det bara inflygningen över land som kan vara ett aber, skakar och står i för oss med stor respekt. Smällar man får ta för att komma dit. Den känslan in över land eller för all del att ta sig därifrån på en lagom lång startbana tror jag aldrig att jag kommer att vänja mig vid.

Kalimera zaz

Inga-Karin
2008-10-07, 17:11
Allt var värt besväret, jag lovar!

Ja, ljudligt var det även mot hamnen v.40 och "gubbarnas" snackande under oss på Damo, som startade runt 04 när fiskarna gick ut med en "explossion", gjorde att det söndag till fredag var lugnt max 15 minuter, men vad gör väl det!? lördan var nog den lugnaste under hela veckan, så märkligt! Fredag fm. åskväder med påföljande skyfall icke att förglömma. Väldigt lite kyrkklockor under söndagens mässa, tyckte vi.

Damo studios har ett perfekt läge vid hamnen där man har koll på allt som händer och sker, tills man inte orkar mer och sover ändå, trots stohejet ikring ;-))

Kalispera zas

peppssan
2008-10-08, 10:18
Vi lär få en härlig vecka där på andra våningen med balkongen över hamnen :-) Värden lär vara speciell ;-) men det löser sig. Samos häftet från Kalimera gör att vi denna gång tänker ta södra vägen bort mor russinen som är omnämnda. Hur långt är det dit?
Väderprognosen är lysande så nu är det bara inflygningen över land som kan vara ett aber, skakar och står i för oss med stor respekt. Smällar man får ta för att komma dit. Den känslan in över land eller för all del att ta sig därifrån på en lagom lång startbana tror jag aldrig att jag kommer att vänja mig vid.

Kalimera zaz Oj oj, är det en jobbig landning/lyftning från Samos flygplats ?? Jag har ingen aning och har bokat resa dit och jag är flygrädd !! Får kanske tänka om eller ???

Inga-Karin
2008-10-08, 15:38
Undertecknad är också flygrädd, men det var inga som helst problem vare sig ner eller upp och väl värt det lilla obehag som jag alltid upplever.

VH I-K

Fenalena
2008-10-10, 00:33
Noen som har bodd der og kan svare på om det er mye støy fra havnen (musikk etc. ) :)
Hej,
Damo studios är ett perfekt boende i Pythagorion ! Bodde där två veckor för ngra år sedan med min son. Vi bodde högst upp med hamn/havsutsikt. Megastor härlig stenterrass att sitta o njuta på närhelst på dygnet ! Första parkett liksom :-)) Lite ljud är det väl men inte ngn fara alls. SKulle tom kunnat sova ute under stjärmhimlen utan att bli störd. Pytharorion har inte ngnt livligt nattliv precis. Ett disco ligger i närheten tydligen och lite bastoner hördes nog men inte farligt. Det var bara helt läckert att bo på Damo. Enkelt, rent och enkelt o grekiskt och terrassen var guld värd !!! Vågade knappt återvända sommaren efter med risk att hamna på ett sämre boende. Damo gav nämligen semestern en guldkant ! Go lycke - ni lär få det fint ! Åk med båt till den mysiga sandstranden m små tavernor o fiskebådar på östsidan - Psilli Ammos - tag ett bord på den lilla blå tavernan vid vattenbrynet o bara softa ! Kokkari måste besökas - mysigt och flera fuína stränder dock blåsigt den dagen som ofta på Nordsidan men absolut ett måste att besöka. Klättra upp till klostres i berget och gå ner i underjorden i tunneln. En dag när man inte orkar ligga på strand. Samos är en skön ö att förälska sig i . Den känns liten o privat men är egentligen en stor ö så det finns mkt att kolla in egentligen. Hur bil eller vespa så blir ni fria !
Ha det gott - hoppas åka till Kokari nästa sommar !