handdator

Visa fullständig version : Detta blev det..


Riitta
2006-07-24, 13:04
Dom här skivorna köpte jag den här gången:
På Karpathos: Kotsiras senaste: o dromos. Har redan lyssnat på den ett par gånger och bara njuter och får ståpäls:)
Ta tragoudia tou Stratou. En konsert med många olika artister som tex.
Andreatos.Karras. Remos,Terzis mm. 2 cd plus en dvd följde med. Har lyssnat lite och den låter jättebra hittills också:)
Båda skivorna kostade 24 euro så jag köpte inget mer på den ön.
På Rhodos flygplats hittade jag två skivor till för 17 euro.
Det blev Terzis, einai kapoies agapes och
Dalaras, som jag inte kan läsa tittel på. Men han sjunger tex Luna Rossa på den skivan. Lite mer Spanska toner. Lyssnar på den nu. Bra också:)

Levande musik hade vi varje kväll och lite på dagarna också;) :D
Konstigt att man aldrig tröttnar:eek: :D

Riittabye_bye

Annki
2006-07-24, 19:24
Hej Riitta! Vad roligt att du också köpte "Ta tragoudia tou Stratou", det är en underbar skiva med fantastiska artister, mitt bästa köp denna sommar. (Om jag inte minns fel så gillar du ju Remos, du får se honom ta några danssteg i slutet på DVD:n)

Ann-Kristin.

Riitta
2006-07-24, 19:43
Visst gillar jag Remos,men mer Andreatos och han är ju med också:)

Har lyssnat lite mer på Terzis skivan och tycker inte att den är lika bra som flera av hans tidigare:( Lite tjatig. Går ju och lyssna på,men inte hela skivan på en gång:o

Riittabye_bye

Annki
2006-07-24, 19:47
Dalaras, som jag inte kan läsa tittel på. Men han sjunger tex Luna Rossa på den skivan. Lite mer Spanska toner. Lyssnar på den nu. Bra också:)

Är det fiskar på omslaget? I så fall heter skivan Mesogios (=Medelhavet) och är inspelad tillsammans med artister från några av länderna i Medelhavsområdet. Inspelad vid två konserter 2004-2005 på Odeon Herod Atticus teatern.

Ann-Kristin.

Riitta
2006-07-24, 19:51
Precis:) Den gillar jag:)

Riittabye_bye

Riitta
2006-07-26, 11:30
Nu har jag tittat på DVD:n som tillhör till Ta tragoudia tou Stratou- skivan. Helt underbar:) Riktig Greklandskänslaklapp_klap Mycket bouzouki och härliga gamla sånger:)

Riittabye_bye

Marianne
2006-09-21, 23:36
Hej Riitta.
Tack för tipset om "Ta tragoudia tou Stratou" ! ! !klapp_klap
VILKEN härlig skiva - och så har jag inte ens hunnit se DVD'n än.klapp_klap
Säkert något att se fram till!bye_bye

Riitta
2006-09-22, 08:01
Se till att du har gott om tid när du börjar titta på den:D
Du kan inte slita dig när du väl börjar:rolleyes: :)

Riittabye_bye

Alex89
2006-09-30, 11:06
köpte Panos Kiamos på Karpathos för "ynkliga" 25 euros för 14 låtar.
Inte så konstigt att många greker väljer att ladda hem :S
Alex