handdator

Visa fullständig version : Bil Chania - Paleochora - Elafonissi


Steine
2006-07-24, 10:09
Skall bo en vecka i Paleochora i slutet av Augusti. Anländer med flyg till Chanias flygplats. Där har vi även bokat bil i 7 dagar.
Hur är vägen mellan Chania och Paleochora? Hört att den skall vara tuff för dem med svindel?
Har ej ont av det utan tänker mera på säkerheten med ev. stup och inga vägräcken?
Vägen mellan Paleochora och Elafonissi då, är den lika tuff?
Är det någon som har flera utflyktstips med utgång från Paleochora?

Mvh ULF

ramses
2006-07-24, 10:35
Grattis till ditt resmålsval, Paleochora. Vägen till Pal. från Chania är inte så farlig. Visst är den svindlande, men mest svindlande vacker. Du får under resan en fin upplevelse av inre Kreta. med buss tar det ca. två timmar, så det går nog lite fortare med bil. De flesta kör försiktigt och tutar i byar och kurvor. Jag tycker att ni ska ta båten från Pal. till Elafonissi. Tar en timme och den är jättefin. Andra utflykter: ta gärna en taxi till byn Anidri, stanna på den lilla tavernan en stund, gå sedan ner i Anidriravinen ner mot havet. En jättefin liten ravin, promenaden för oss tog 1.5 timme. Sen blir ni belönade med härligt bad på Anidri beach, finns en kantina på stranden. det är klappersten, så solstolarna var praktiska faktiskt. Promenad på väg tillbaka till Pal. på en timme. Eftersom ni har bil så är det ju inga problem för er att ta er fram. ni kan få bra tips på plats. Missa inte (det går inte) Yannis kafenion i Paleochora på kvällen. finns massor av mat och drickställen både dag och kvällstid. Var ska ni bo?

Steine
2006-07-24, 11:05
Hej och tack för tipsen,

Vi kommer att bo på Hotel Pal Beach väldigt nära stranden vad jag kan förstå enl. bilder från deras hemsida.
Roland Sonnleithner har jag mailväxlat med och via honom bokat allt där nere. Han verkar seriös. Vet ej om det är ägaren till hotelet?


Mvh ULF