handdator

Visa fullständig version : Tips mot mygg?


Malinmor
2006-07-21, 21:44
Hva er ditt beste tips mot myggen på Kreta?
Myggen er veldig glad i meg, og jeg ser spedalsk ut etter noen dager hvor den har harr et festmåltid.snyft_drop
Gode råd mottas med takk:o

Moster
2006-07-21, 22:22
Köp dig en myggmaskin! Det gör susen.

Moster :)

Eva L
2006-07-21, 22:35
MyggA fungeradeför mig både i Norrbotten, Amazonas, Thailand och i Grekland. Svag cortisonkräm som efterbehandling av irriterade områden. Går även bra att tvätta betten med Alsollösning.

Eva

Admirala
2006-07-22, 10:01
Jeg har pleid å bruke Fenistil på myggbitt, men her en dag fikk jeg en enda bedre krem på apoteket: Celestoderm-V with Garamycin. Kløen forsvinner med en gang, og jeg smører meg bare to-tre ganger om dagen. Jeg reagrer på myggstikk, hovner opp og huden ved bittet blir stiv og øm, men med denne kremen er det ikke noe problem mer.

Eva L
2006-07-22, 10:16
Fenistil innehåller cortison hur mycket vet jag inte men gissar att den kanske är lika svag som krämen jag köper på Apoteket. Garamycin eller gentamicin är antibiotika och det behövs kanske vid allvarligare reaktioner. Det är väl bäst att rådgöra med sin läkare för den som har riktigt svåra reaktioner på myggbett. För den normalkänslige räcker det säkert med MyggA och lite svag cortisonkräm bara för den som reagerar mer än normalt av sticken.

Eva

Malinmor
2006-07-22, 17:39
Tusen takk for mange tips:)

Joppan
2006-07-23, 11:15
När vi hade myggmaskin på Kreta så brydde sig inte myggen, dom flög in ändå, vi fick försöka hålla stängt på kvällarna istället tyvärr, hade vi inte varit noga med att stänga fick vi jaga mygg innan vi skulle sova.

Jag brukar spruta benen med myggspray innan man går ut och käkar för dom är bra på att attackera under bordet, man hör dom inte, man ser dom knappt men dom är bra på bitas, har klarart mig bra sista åren för att jag har sprayat mig.

//Joppan

carjoh
2006-07-23, 11:30
Har av läkare fått tipset att ta Zyrlex, en antihistamin medicin, när man blivit biten av mygg, getingar eller annat, och reagerar kraftigt. Det tar ner klådan. Har fungerat mycket bra både på barnen, 9 och 10 år, och på mannen, när de blivit bitna. Köpes på apoteket, receptfritt. Finns andra med samma verksamma ämne (cetirizin)

Carina

myssa
2006-07-23, 23:52
köp en spira att sätta i kontakten och ett paket tabletter därtill så kommer ni att sova lungt utan mygg och myggbett.
kostar inte många slantar.finns på alla små och stora supermarkets.
som någon skrev ta och gå till närmsta apotek och köp något att smörja benen med eller ta med effektiva myggA att rolla på.
myssa....

Malinmor
2006-07-24, 14:20
Takk for tips, går helt sikkert til innnkjøp av en myggmaskin ja:rolleyes: