handdator

Visa fullständig version : Kalimeranätverket


inkfish
2006-07-21, 11:28
Alltså, jag är stum. (Det händer inte oftaAng_elx )

Tidigare i sommar har jag skrivit här i forumet att min kära plastmatta att ha på stranden är på väg att lösas upp i sina beståndsdelar. Jag har letat i Grekland de två senaste resorna men inte hittat rätt sort.

I dag anlände en - med posten:eek:! Inköpt av pawik (!) på Astypalea (!!), därefter skickad till Arne och Birgitta (!!!) i Umeå som har min adress och de har sen skickat den hit.

TACK PAWIK:) klapp_klap bye_bye! Det var verkligen otroligt snällt gjort. Det är exakt samma sort som min nuvarande, trasiga matta. Och omsorgsfullt utvald, förstår jag, eftersom den var blå och vit.

Och TACK Arne och Birgitta som förmedlade den. Tack också för bilden av Astypalea som ni skickade med, det såg alldeles underbart utklapp_klap

Kalimeranätverket är otroligt:D!

Kalimera
2006-07-21, 14:30
Det var en riktig solskenshistoria! Fantastiskt! klapp_klap

Om någon undrar så börjar min ryggsäck gå sönder... ;-)

inkfish
2006-07-21, 16:36
En sån där 3000-kronors fin är det, va?flabb_flab

ENIAC
2006-07-21, 17:39
Helt otroligt! Där blev man nästan lite rörd. Vilken omtanke! klapp_klap

Janne: jag har nog en gammal Salomon från mitten av 80-talet som ligger och skräpar i garderoben. Kan det vara nåt? ;)

Jag behöver för övrigt en bil, för min gamla har gått sönder. Det råkar inte vara en kalimerian som vann 18 miljonersvinsten på Lotto..?

inkfish
2006-07-21, 19:32
Helt otroligt! Där blev man nästan lite rörd. Vilken omtanke! klapp_klap


Eller hur! Jag fattar inte ens att pawik kunde komma ihåg att jag gnällt om min plastmatta, jag kom ju knappt ihåg det själv:eek:

pawik
2006-07-21, 20:27
Eller hur! Jag fattar inte ens att pawik kunde komma ihåg att jag gnällt om min plastmatta, jag kom ju knappt ihåg det själv:eek:

Jag är så f-t långsint:cool: !
Redan för fyra år sedan var det svårt att få tag i plastunderläggen på de flesta öar.
På Asty fanns dom då och jag o min fru köpte var sitt.

I år var dock våra fyra år gamla underlägg mera fransar än underlägg.
Vi inhandlade 3 st. Våra skall nu omsorgsfullt fållas så att de håller tills nästa gång vi kommer till Asty. Det lär väl iofs inte dröja sålänge som fyra år och då kan vi ju köpa nya.

Frugan slängde sitt i bingen i lördags på Rhodos men jag kunde bara inte slänga mitt.

Ryggsäcksaffären på Asty hade ett ytterst begränsat sortiment. Får kika runt lite:D .


/pawik

inkfish
2006-07-21, 21:48
Nej, slänga dem går ju bara inte! Det är det som är en del av poängen med dem. Bastmattorna MÅSTE du slänga, plastmattorna håller i flera resor.

Jag är SÅ tacksam och har fört upp Asty på måste se-listan i pur glädje:D

pawik
2006-07-21, 22:58
Jag är SÅ tacksam och har fört upp Asty på måste se-listan i pur glädje:D
Att komma till Asty är lite grand som att komma till Norrland i Svierge.
I Norrland/Tornedalen/vissa ställen kan man köpa saker som i övriga Sverige utgick ur sortimentet på 50-talet (1950).

Pga Astys urusla färjetider kan man uppleva lite av det samma här.
Plastmattorna är bara ett exempel.
Asty kommer aldrig att bli en massturistö. Dit åker greker o en del skandinaver som vill äta formidabelt gott och som vill slippa krimskrams och bara ha semester.

Första gången jag såg strandpromenaden 4 meter bred o 50 m lång var jag såld.
Problemet och givetvis nyckeln till de fåtaliga turisterna är de urusla förbindelserna. Må det förbli så!!!

/pawik