handdator

Visa fullständig version : Halsning fran Skopelos.


Lissi
2006-07-19, 20:26
Nu ar vi sen nagra dagar pa Skopelos, dit vi kom efter 3 dygn i Nafplion pa Peloponnessos. En harlig vistelse, med bra boende i gamla stan, som Merete ordnat at oss. Sa trevlig det var att bli mott vid bussen vid ankomsten! Vi hade scooter 2 dagar o sag Epidavros , Korinth mm mm
I sondags tog vi buss till Aten igen sen taxi till ny busstation och buss till Agios KOnstantinos och vidare pa kvallen med bat till Skopelos. Tyvarr gick bara dyr rod Flying Dolfhin a 33euro/ pers, vilket var en missrakning, men sa blir det ibland... Vi bor kanonfint och njuter harliga dagar ! Men OJ sa Skopelos andrats pa 8 ar!! Hela hamnen ombyggd och allt sa mycket storre... Baden ar dock lika fina!! NAtten mellan mandag o tisdag gar farjan till Evia dar vi ska tillbringa resten av tiden innan hemfarden 1 aug..sista natten bor vi i Rafina dit vi kommer med farja fran Evia,
Halsningar Lissi o Claes

Marianne
2006-07-19, 20:55
Kul att höra ni har det bra och bor så kanonfint!
Spännande att höra vilka äventyr ni kommer att uppleva på Evia också, vilken rutt ni tar och hur ni ordnar transporten där. Buss?
Ha det fortsatt riktigt skönt!

Charlotte!
2006-07-20, 19:49
Hej Lissi,

Jag kom själv hem i förrgår från en underbar semester på Skopelos.

Om du går förbi Nostos Taverna vid hamnpromenaden (på mitten mellan hamnen och piren, under ett stort träd) så ta tag i den snygga servitören Kostas och krama honom från mig (Charlotte!). Jag saknar honom jättemycket! snyft_drop

Om du vill ha något Skopelostips så hör av dig! Antar att du sitter på Click and Surf just nu, där var jag nästan varje dag... Hoppas din vistelse på ön blir jättefin!

Hälsningar från Charlotte som sitter med ihålig bröstkorg efter Skopelos