handdator

Visa fullständig version : Rafina, Lavrio, Piraeus......?


Brige
2006-07-19, 18:07
...........vilken hamn är "enklast" att ta sej fram i, om färja går till önskad ö från samtliga hamnar:confused:
Jag utgår ifrån att bussar avgår utanför flygplatsens ankomsthall till samtliga dessa hamnar. Bussarnas nr ?
Hamnområdet i P är ju stort och det kan vara vääldigt långt att gå (släpa packningsnyft_drop) till den färja man ska åka med. Hett o dj----gt kan det också vara, brist på skuggiga platser och mycket folk:mad: man bara läängtar efter att få komma ivägbye_bye
Är avstånden kortare i Rafina månne? På utresan kommer sonen att vara "springpojke" så jag har bara att sitta ner på lämplig taverna då biljetter inköpes:) Men på min hemresa är jag, troligtvis, utan sällskap. Det är därför jag vill ha framförhållning för att kunna välja minst besvärliga alternativ.
Vad kostar det med taxi fr. flygplatsen till Rafina resp. Lavrio? Hur lång tid tar bussresan?
Som vanligt är jag tacksam för svar från er som känner till förhållandena.
Birgitta, återigen planerande "reseledare"Ang_elx

Eva L
2006-07-19, 18:30
Sist jag åkte från Pireus, det året vi sågs på Sifnos, gick det transferbuss ut till piren där färjan väntade. Fungerade enkelt och smidigt.

Eva

*SoFiA*
2006-07-19, 19:40
hejsan hej!
Till vilken ö du hade tänkt dig efter att ditt sällskap åkt hem??
snart är det också min tur att åka. till egina, som vanligt. jag verkar ha fastnat där flabb_flab
hoppas du får en underbar resa
ha de//sofia

Brige
2006-07-20, 16:43
Sist jag åkte från Pireus, det året vi sågs på Sifnos, gick det transferbuss ut till piren där färjan väntade. Fungerade enkelt och smidigt.

Eva
Menar du från biljettkontoret och ända ut till färjan:confused: DET var inte dåligt:) Kan vara bra att känna till vid annat tillfälle för nu blir det nog Rafina-----Naxos efter landningen.
Men........transferbuss :confused: Hmm, funkar det då man kommer iland i Piraeus oxå:confused: Vet inte alls, ännu, vilken ö som blir min slutstation eller till vilken hamn jag väljer före flygturen hem. Jag har fått för mej att avståndet Rafina--flygplatsen är kortare, samt att det inte är lika "hysteriskt" som i Piraeus där man ju blir "överfallen" av försäljare :mad::mad:som saluför den märkligaste blandning av varor.
/planerande BirgittaAng_elx:)

Eva L
2006-07-20, 20:22
Från biljettkontoret eller väldigt nära gick bussen till färjan som tog oss till Paros. Pireus är väldigt stort numera så det hade blivit en lång promenad.

Eva