handdator

Visa fullständig version : Ö-luff 18/8--15/9


Brige
2006-07-18, 17:41
NU, som först, har jag börjat fatta att jag ska iväg igen:)
Sonen o hans flickvän har lyckats få 2 gemensamma veckor ledigt. Båda tycker att jag ska "hänga på"flabb_flab
Maken har kanske inte möjlighet i höst, (kan förhoppningsvis komma att ändras), men med sonen som "bärhjälp" o.s.v. kommer i alla fall jag iväg. Jag stannar dock i 2 v till, sedan de andra har rest hem. Anledningarna är följande; Biljettpris på flyg samt, 2 v är lite för kort tid tycker jag. har ju egentligen ingenting att passa här hemma och hösten brukar bli så låång.

Jag har inte rest ensam sedan jag skadade mej och fick min rörelsebegränsning, men det ska nog bra. Jag har inte tänkt att förflytta mej så mycket och/eller ofta då jag blir själv. Boendetips, utan alltför många trappor, steniga mördarbackar m.m. kommer jag att fråga om under respektive ö jag är intresserad av. Annars finns ju de platser jag känner till sedan tidigare.
Lite oroligt känns det inför att, ensam släpa bagage uppför branta trappor på färjorna. Jag nyttjar i regel gå-stavar och det kan bli krångel om andra knuffas i trängseln. Men, jag har bestämt mej, allt är bokat klart med tåg, flyg o övernattning på Arlanda.
Det SKA gå:D
Birgitta, med lite pirr i magen ändå:rolleyes:

yannis
2006-07-18, 21:07
Liten kommentar:
Seg Bridge reder sig alltid! No problems, alltså.
Hjälpsamma människor finns på de färjor du tar, jag garanterar.
Nummer 2 -Birgitta.

inkfish
2006-07-18, 21:25
Det var tufft resonerat, Brige! Underbart med folk som inte låter begränsningarna begränsa mer än nödvändigt.

Jag tror att du får det jättebra. Och precis som Birgitta är jag övertygad om att du får hjälp. Och får du inte det är det bara att be om det.

Brige
2006-07-18, 23:21
Tack för dessa uppmuntrande ord, Inkfish o Birgitta:):)flabb_flab
Goda råd o tips mottages dock, som alltid, tacksamt.


Brige-Birgitta:D (Bridge over troubled waters)Ang_elxAng_elx

Peter
2006-07-19, 01:24
Du kan ju försöka åka med de nya Blue Star-båtarna. Jag har för mig att de har hiss! De har ju i alla fall rulltrappor...

Peter

Bossew
2006-07-19, 08:31
Du kan ju försöka åka med de nya Blue Star-båtarna. De har ju i alla fall rulltrappor...

men de är bara igång när man stiger på, inte vid avstigning :(

Du är ju annars van resenär Brige så det ordnar sej säkert. Var inte rädd för att be om hjälp.

bosse

Brige
2006-07-19, 14:51
men de är bara igång när man stiger på, inte vid avstigning :(

Du är ju annars van resenär Brige så det ordnar sej säkert. Var inte rädd för att be om hjälp.

bosse
Tackar! Det var värst vad ni har förtroende för min förmåga:) :o:)
Vad gäller Blue Star, så har jag åkt med sådant "flytetyg" och hissen får man åka NER oxå:D Det är ju faktiskt i förflyttning NEDFÖR som det gör mest ontsnyft_drop Men, oftast kan man ju lämna sitt bagage på bildäck o slippa släpa upp det, hitintills har jag inte blivit av med något. "Lillryggan"/handbagaget är oftast "klistrad" på ryggen ju;)

Birgitta, "van resenär":rolleyes:Ang_elx

Daniel-San
2006-07-24, 13:11
Det kommer gå galant det här kära mor! Som du ser har även jag nu skaffat "access" här på kalimera, känns bra. :)

Kul att se folk engagera sig så positivt i vår resa också, tack till Bossew, inkfish, Peter och yannis!

Mot Naxos bär det av för vår första anhalt och det känns helt underbart att få återse ön igen efter tio år, jag längtar!!

/Daniel

Brige
2006-07-24, 17:34
Det kommer gå galant det här kära mor! Som du ser har även jag nu skaffat "access" här på kalimera, känns bra. :)
Kul att se folk engagera sig så positivt i vår resa också, tack till Bossew, inkfish, Peter och yannis!
/Daniel
Välkommen ska du vara:) Visst är det härligt med alla dessa engagerade och omtänksamma människor:) Du kommer snabbt att förstå varför jag så ofta har hänvisat till Kalimeraflabb_flab Och, SJÄLVKLART kommer allt att gå galant:p:D
/mamman;)