handdator

Visa fullständig version : Fest?


Sandroow
2006-07-17, 14:28
Vart skall man bege sig om man vill dansa hela natten lång, älskar och dansa:D ......är platinias bra....eller skall man satsa på Chania?
Skall bo i Katostalos......bye_bye

LHJ
2006-07-17, 16:17
Hej alla!

Har precis bokat en 1 veckas resa till Kreta, och jag och min kompis skall bo i Rehtymnon. Efter att vi hade beställt, kom vi att tänka; -- Tänk om det inte händer något i den här staden??

Ni som känner till Kreta, vad kan vi vänta oss? Som 'Sandroow' just skrev, så skulle vi också tycka det vore trevligt att träffa många människor och att gå ut på Disco på kvällarna.

Om det visar sig att det bara finns lite restauranger i Rethymon så kanske vi skall försöka byta stad att bo i?

Ursäkta i övrigt min okunnighet i ämnet. Första gången som jag åker på sol- & nöjes- charterresa!

/LHJ

myssa
2006-07-17, 18:25
hej
ni kan roa er bra i platanias där finns stora discoteket "mylos club". värt ett besök, 10€ inträde som ni sen kan ta ut en drink på.
var beredd på mycket folk där.
men inte förrän framåt halv 2-2 tiden.
ni kan även dansa grekiskt där,längst in på stället finns två dörrar som leder in i ett mindre,trångt men härligt fyllt med grekisk musik.
sen har dom öppnat ett jättestort nytt disco i agia marina som jag tyvärr glömt namnet på men tar ni taxi dit så vet dom genast vart ni ska.
men clubar och discon finns hela vägen från chania till platanias mambo,safari in b.l.a.
för en yngre publik 15-25 åringar finns bar och discot "splendid" i platanias,
för dom som gillar rock och gamla klassiker som kiss,simple mind,boston mm så finns "rock house" också i platanias. överlag så verkar det som om öns alla nöjeslystna åker till platanias för nöjen.
men jag ska själv testa det nya stället i agia marina snart :)
myssa....

Hena
2006-07-18, 00:26
Hallå!

Som jag skrev till dig förut... tror inte att du får problem med att hitta några ställen att gå till/välja mellan/växla mellan :) .

Är ju lite avis... men bara mikroskopiskt.. har ju haft mina år... haha... Ang_elx

Önskar dig/er en jättehärlig semester och ser fram emot om inte ett resebrev, så iallafall ett inlägg. Och du.. tekniken med att lägga in resebrev och bilder kan du få hjälp med, skrivandet är nog det mest krävande isåfall flabb_flab .

Hena - som ser fram emot Samos....... klapp_klap

Eva L
2006-07-18, 09:10
Nu är det några år sedan jag senast besökte Rethymnon men brist på tavernor, klubbar och disco lär ni inte lida. Här finns många bofasta ca 25.000 om jag minns rätt, studenter samt massor av turister som ökar mängden människor rätt rejält. Då när jag brukade roa mig på Kreta var Rethymnon betydligt större "partystad" än Chania trots att den staden är större. Vill ni besöka en riktig grekisk stad utan allt för mycket turister;) kan ni ta er till Heraklion.

Eva

Sandroow
2006-07-18, 09:32
detta låter ju kanon........då blir det lite fest iallafall.......tjhoooo!!!!_B-anana

CamillaN
2006-07-18, 09:40
Var i både Rethymno och Chania förra året och det fanns bra mycket mer uteställen i Rethymno. När vi kom till Chania så tyckte vi inte att vi hittade mycket alls och det verkade som om dom flesta lite större ställen låg utanför stan. I Rethymno finns ett disco i Venetsianska hamnen som heter Fortezza, dom blandar grekiskt och annan musik. Sen finns det flera andra barer, discobarer, cafébarer osv i stan. Han inte kollat om det finns fler disco runt omkring/utanför men det trooor jag det gör. Som Eva skrev också så är det en studentstad så det blir inte "tomt" på folk. Rethymno är förövrigt ett av mina favoritställen tillsammans med Skiathos.

LHJ
2006-07-18, 10:33
Låter ju jättebra :) ! Åker till Rethymno(n?) nu på fredag. Jag från Trollhättan, och min kompis från Växjö. Tack så mycket för informationen!
vi skall bo i ett sådant där lägenhetshotell (?) som heter Limas.

CamillaN
2006-07-18, 10:58
Det finns också i Rethymno en liten gata/gränd där det ligger massor med små mysiga meze ställen på rad. Där sitter massor med greker/studenter och det är proppat med folk lite senare på kvällen. Där varvade vi mellan dom olika ställen och det var massa goda små meze rätter :p :p .
Vet inte vad gatan heter men det borde inte va svårt att fråga sej fram. Vet det fanns en bar mellan ställena som hette "Figaro", och har för mej att 2 av mezeställena hette "Ousíes" och "Pálio Póli" + ett orientaliskt mezeställe också mfl....
Det finns fullt med café barer utmed hela strandpromenaden, i Venetsianska hamnen och åt andra hållet förbi Venetsianska hamnen bort utmed vattnet (åt andra hållen än strandpromenaden alltså). O en del ställen o tavernor i Gamla stan. Kom på också att "Rock Café" har ju dansgolv också o kör disco _B-anana _B-anana .

Hena
2006-07-18, 15:40
Du kan putsa dansskorna och börja öva på dina moves _B-anana Sandroow :)

Jag är avis på att du får åka nu, jag måste vänta i HELA 24 dar innan det bär av till Samos... Men det sägs att den som väntar på nåt gott... (väntar alltid för länge snyft_drop )

Hena :)

myssa
2006-07-18, 20:23
undrar just när sandroow ska bege sig till denn härliga ö??
jag kommer ner den 5 augusti och stannar 4 veckor.
nu börjar det längtas sååååå mycket.
myssa :) :) .....

Sandroow
2006-07-19, 09:09
undrar just när sandroow ska bege sig till denn härliga ö??


Jag åker redan nu på lördag......22 juli. Så det är snart. Börjar få lite resefjärilar i magen.
Skall bli så härligt att åka nu, få ett break från jobbet. Lovely!!!_B-anana

Hoppas du får det härligt på din resa.bye_bye

LHJ
2006-07-20, 14:10
Hej alla igen,

Upptäckte att hotellet låg 9 km öster om Rethymno 1,5 km från Adele. Så det blir väl att transportera sig på något sätt, buss, cykel eller taxi?

Sandroow, vad jag förstod så är du öster om Chania, som i sin tur ligger öster om Rethymno? Annars kanske vi hade råkats samman på dansgolvet... _B-anana

Åker i morgon!

Sandroow
2006-07-20, 14:26
Väster om Chania blir det om jag tänker rätt........ja vi är kanske en bit ifrån varandra så det blir nog ingen dans för oss två........men man vet ju aldrig:D

CamillaN
2006-07-20, 16:05
Upptäckte att hotellet låg 9 km öster om Rethymno 1,5 km från Adele. Så det blir väl att transportera sig på något sätt, buss, cykel eller taxi?
Åker i morgon!

Det finns en Taverna i Misiria (tror jag det var, taxi chaffisarna kände till Tavernan på namnen när vi skulle dit) mellan Adele o Rethymno som heter "Tou Zizi", där äter många greker och dom har massor med goda smårätter. Missa inte !! :p :p
Taxi dit från Rethymno kostade 3 € har jag för mej för ett par år sedan. Vet inte vad taxi kostar till Adele eller hur buss går men det borde ju finnas. Känner inte till hur det är o cykla den vägen heller, (JAG skulle inte orka cykla ;) ).

Hmm... undra om det inte var i Adele som det finns en beach club "Baja beach club" o dit tog vi taxi från Rethymno flera ggr förra året, har priserna hemma på taxi men ni åker ju i morrn så jag hinner inte ta fram dom åt er. Där finns pooler o barer osv o dom spelar musik ifall man vill ha lite liv när man solar _B-anana klapp_klap .
Längtar ocskå till Rethymno nu!!
Ha en trevlig resabye_bye
//Camilla.