handdator

Visa fullständig version : LEFGAS


SugarHoney
2006-07-17, 13:01
hejsan!

Jag och min pojkvän har bokat resa till Lefgas ocg PArga i augusti. Vi ska bo i LIGIA ? HAr någon vart där???

Vet någon vad det kostar o hyra bil på lefgas el parga???

Hoppas på ett svar från ER ... bye_bye

Hena
2006-07-17, 14:26
Hej!

Jag var till Lefkas för två år sen och bodde i Ligia på :confused: hmm.. ja, vad hette det nu... nånting på A.. Väldigt bra boende iallafall :) , men det låg en bit utanför själva Ligia. Där vi bodde fanns det inte mycket affärer eller restauranger, man fick gå/åka en bit. Det var nära till busshållplatsen och tog ca 15-20 min in till Lefkas stad (om jag inte missminner mig helt).

Har även varit i Parga, men det är nästan 10 år sen, men det var suuuupermysigt där! flabb_flab

Hena - som borde friska upp minnet :)

bon
2006-07-17, 15:28
till Lefgas ocg PArga i augusti.

Är ni medvetna om att Lefkas och Parga ligger ganska långt ifrån varandra.

birgitta

SugarHoney
2006-07-17, 22:05
ja det är vi ... vi har bokat en kombinations resa via apollo ...

Tror du det blir ngr problem ... kom med alla åsikter ... flabb_flab Har du vart i LIGIA???

Hälsningar

SugarHoney
2006-07-17, 22:05
Tack för ditt svar :)

Hena
2006-07-18, 00:00
Hallå!

Vet inte vem du tackade, men jag tar åt mig en del :) . En sak jag undrar över (mest för att jag är nyfiken) är hur ni åker mellan Lefkas och Parga. Förmodligen buss? :confused: (Det skulle säkert va mysigt att åka båt från Lefkas till Parga.... :) )

Hena

Hena
2006-07-18, 16:27
Hotellet vi bodde på hette Alkyon och det var ett mycket bra boende med mycket trevlig och hjälpsam personal.

Hena - Ang_elx

SugarHoney
2006-07-19, 16:33
hejsan!
vad vi fick veta av Apollo så är det organiserad förflyttning mellan Lefgas o Parga ... vad d blir för färdmedel vet jag inte ... tack för dina tips!!! bye_bye

SugarHoney
2006-07-19, 16:39
Hena ....

Vad tyckte du om sträderna i LIGIA ???
Är det dyrt med mat... kan du komma på??? Jätte snällt men är väldigt nyfiken :)

TACK flabb_flab

pew
2006-07-19, 17:02
Hej
Vi var på Lefkas i maj i år. Ligia är en liten by, lugn o stilla, några bra tavernor, så i det hela helt ok. Vi hyrde bil av Broumis (92 € för tre dagar ink. försäkringar etc)Vi gorde samma resa som ni ska göra för några år sedan och var mycket nöjda. Transfer mellan orterna gorde vi med buss( lite väntetid i Prevesa, så vi "gorde" byn)

Ha en skön resa
Peter/pew

SugarHoney
2006-07-20, 11:08
Det låter jätte bra PETER! Tack....

uggelbo
2006-07-20, 21:17
Hej!
Vi har också gjort en komb.resa för några år sedan. Vi bodde först i Nidri och sedan i Parga. Transfer skedde med taxi. Vi blev hämtade vid hotellet och fick sedan åka taxi hela vägen fram till hotellet i Parga. Fungerade jättebra fast chauffören körde vääääääääääldigt fort.

Vi har varit på Lefkas många gånger och då brukar vi bo i Nidri. Vi har aldrig bott i Ligia. Det är nog lite lugnare där.
Parga är också jättefint fast dyrare.

Hoppas ni får en bra resa.bye_bye

Hena
2006-07-23, 01:11
Halloj igen,

Vet ju inte vart i Ligia ni ska bo, det var inte mycket till strand där vi bodde, men några kvällsdopp blev det iallafall!

Vi bodde inte i själva Ligia, utan lite utanför, mot Lefkas stad. Det fanns en taverna där som var fantastiskt bra! Vill du ha namnet på den så kan jag kolla upp det.

Hena - på Samos om 3 veckor _B-anana flabb_flab

SugarHoney
2006-07-24, 11:44
Jätte bra om du kommer på namnet på den fina tavaranan... Bra att ha första dagarna :)

En sak till hur tog du dig fram till defina stränderna om Ligia inte har dessa? Med buss e dyl?

Ha nu en härlig resa du me ... bye_bye

Hena
2006-07-28, 23:02
Hallå Sugarhoney!

Jag har försökt leta bland lite resematerial, men inte lyckats hitta så mycket (vi håller på och renoverar en del hemma... :) )... Sååå jag försöker leta bland minnena... :o och jag tror mig vara ganska så säker på att tavernan heter nånting i stil med Sy(n)drivani.... :confused: ... Men som sagt inte i själva Ligia utan en bit utanför Ligia mot Lefkada (Lefkas stad), efter att ha passerat själva byn och en mack på höger sida, sen några små affärer och hotell (bl a vårt på höger sida med en vespauthyrning)... en bit till och sen ett torg på vänster sida, och där! Tror inte att det går att missa, om man bara kommer så långt.

Är du fortfarande nyfiken så skriv ett pm, har några foton oxå, speciellt från Västkusten :D

Mvh Hena - som är på Samos om 14 dar _B-anana :D flabb_flab