handdator

Visa fullständig version : Studios Georgina&Sofia


Lola
2006-07-17, 09:57
(Klipp- och klistrat från mitt resebrev)

Studios Georgina&Sofia

Stället ligger mittemellan Golden Sand och en Mini Market (ägare Irini och Nikos), och består av två byggnader, där Apollo har bokat åtminstone hela högra huset (sett från stranden) med undantag av ett rum som hyrs ut privat. Vänstra halvan av detta hus är Georgina Studios och det var där vi bodde.

Fantastiskt trevliga ägare och fenomenal städning klapp_klap ! Vi gjorde en tyst överenskommelse med städerskan; en överenskommelse som gick ut på att vi själva bäddade så diskade hon. Varje del har 6 rum, varav 4 med havsutsikt. Rummen är särledes stora och det finns gott om plats för både extrasäng och svängrum. Som vanligt finns det sjukt många strömbrytare och eluttag på de mest fantastiska ställen, förutom de mest logiska. Är man fler än 2 personer som gillar kaffe, kan det vara bra att veta att minsta kastrullen rymmer 2 dl och nästa storlek ca 3 liter. :p

Vattnet värms upp av solen och är alltså inte varmt. Vattenbrist råder och ger sig tillkänna särskilt på ankomst- och avresedagar, så det är alltid bra att ha extra vatten på flaska. Watch out för strömförande kranar - ouch :eek: ! Man med verktygslåda och voltameter fick dock slut på eländet. Vattenslang finns på baksidan av huset, men med tanke på vattenbristen tycker jag att det är bättre att ha en balja vatten innanför dörren. Städerskan lägger dit en handduk på golvet när hon ser att man ställt en fotbalja där.

Lägenhetshotellet ligger fint vid Fragkolimiwnas-stranden, lite utanför själva centrum (promenadtid 30 sek), och det enda som hörs om kvällarna är ljuvligt öronbedövande havsbrus och en och annan pick-up eller moped. Balkongerna är blåsiga, så klädnypor är ett måste för tvätt som ska hängas på tork. Hotellets klädnypor är alla rostiga, liksom allt annat som är gjort av metall i Lefkos ex torkställningen, så jag var glad att jag hade med mig tvättlina och egna nypor för ljusa plagg som jag inte vill ha rostfläckar på.

För övrigt är det ett lugnt ställe, förutom när sopbilen kör förbi ganska exakt kl 6 på morgonen, men då har den som vill upp tidigt för att vandra, gratis väckarklocka! :D