handdator

Visa fullständig version : Hemma från Lefkos!


Lola
2006-07-14, 23:35
Nu har vi kommit hem - tyvärr - efter två underbara veckor i Lefkos (bodde på G&S). Vi har vandrat och åkt bil en hel del (bland annat till Olymbos) och jag har närmare 800 bilder som bör sorteras snarast. Jag vet ju att det var några stycken som ville ha information om Lefkos, men jag vet inte hur långa inlägg man får skriva Ang_elx så ställ hellre frågor så ska jag försöka besvara dem så gott jag kan :)

Janérik
2006-07-14, 23:42
men jag vet inte hur långa inlägg man får skriva Ang_elx
Det fonns ingen längdbegränsning då det gäller vettiga inlägg med god information så sktriv på du :p
Bilderna visas lämpligen via länk till lämplig webbplats där du laddar upp bilderna.

Mvh Janérik

Lola
2006-07-15, 01:41
Ja, vad som hände med mitt 2 sidor långa inlägg vet jag inte, men i villket fall hade jag blivit utloggad när jag skulle skicka iväg det och sedan kunde jag inte logga in snyft_drop . Jag totar ihop ett resebrev nu i dagarna istället...

gumman
2006-07-15, 10:57
Hejsan, det kan ALDRIG bli för långt när man skriver om Lefkos, vi är många som vill veta. Finns det någon form av internetkafe, hur var vägarna,nån man ska undvika. Någon bra Taverna som inte är så dyr. Vad finns det att köpa i affären (el. affärerna) t.ex ,vin, öl, sprit (baccardi) enklare mat till lunch,m.m. Hur var hotellet, jag ska dit 2veckor iaug._B-anana Så välkommen hem ,vi längtar efter Ditt inlägg. Mvh gumman

Elisabet
2006-07-15, 10:59
Ja, vad som hände med mitt 2 sidor långa inlägg vet jag inte, men i villket fall hade jag blivit utloggad när jag skulle skicka iväg det och sedan kunde jag inte logga in snyft_drop . Jag totar ihop ett resebrev nu i dagarna istället...Det finns en tidsgräns på 60 minuter om du inte är aktiv i forumet, det vill säga tittar på olika sidor (skriva på samma inlägg räknas med andra ord inte som att vara aktiv flabb_flab ), samt en övre gräns för antalet tecken i inlägget, vill minnas att det är 1000 tecken.

Att du inte kunde logga in igen kan ha berott på att forumet tillfälligt inte fungerade. Det har laggat lite den senaste tiden har jag märkt, men bara korta stunder.

Om du ska göra ett långt inlägg som tar tid att skriva, så kan det vara smart att först skriva det i word el det ordbehandlingprogram du brukar använda, och sedan kopiera in texten i ett inlägg när du har skrivit klart.

Vi är många som ser fram emot ditt inlägg. Jag vill särskilt höra om vandringarna.

Peter
2006-07-15, 17:57
...vill minnas att det är 1000 tecken.

10.000 tecken är det väl? Jag har för mig att jag fick det påpekat vid något inspirerat tillfälle. Ang_elx Och jag tror att begränsningen är 5.000 tecken för PM.

Peter

Lola
2006-07-16, 00:38
Eftersom inga resebrev fn publiceras pga semester, tänkte jag trots allt skriva ett fruktansvärt långt inlägg istället. Det visade sig att jag skulle bli tvungen att dela upp texten i 5 eller 6 inlägg :o då den innehöll alldeles för många tecken - jaa, jag har svårt för att begränsa mig - och det kan jag bara inte med. Eller kan jag? Bilder kommer i alla fall att läggas ut kontinuerligt på www.cig.canon-europe.com/album/share.html (http://www.cig.canon-europe.com/album/share.html)

Eva L
2006-07-16, 10:56
Nu lider Jannes semester mot sitt slut. Antagligen är han redan hemma så du kan lugnt skicka in ett resebrev till honom. Varför inte både ett resebrev och lite kortare berättelser här i forumet.

Eva

Lola
2006-07-16, 19:17
Ang fotoalbumet:
En inbjudningslänk fungerar bara i 30 dagar och visar dubletter av bilderna, blandar ihop albumen, strular och håller på så jag blir alldeles matt. Jag har redan lagt ner flera timmar på att sortera och kommentera redan upplagda bilder, så nu får resten hamna där också.

EDIT: Den som vill ta del av Lolas bilder kan meddela henne via pm

//Zanét
moderator

dagun
2006-07-16, 22:18
Lola, kolla in t.ex. flickr.com som fri fotosite istället för dina fina bilder Jag har prövat flera (inkl Canon) och fastnande för den. Med en modern fotosharesite (det finns ju flera bra) blir det lättare att bifoga bilder direkt i Kalimerainlägg.
/Dan