handdator

Visa fullständig version : Rangordna...


Lodenskan
2006-07-14, 12:59
Ranordna vad som är viktigast för er när ni väljer ö i Grekland...
Här är min ordning:
Stränderna... att de/den är fin och ligger nära hotellet
Mysiga tavernor som skall finnas på nära håll
Närmiljön inte allt för mkt "galet party"
Hotellet o frukostbufén
Gärna pool o poolbar

Kram Anneli

bopia
2006-07-14, 13:26
Jassas.

1. Att vi inte varit där förut.
2. Helst ingen utpräglad turistort.
3. Sandstränder bör det vara.
4. Lagom stor by med många butiker o tavernor.
5. Ej för lång transfer.
6. och priset förstås.................Vi åker gärna "sista minuten" spännigen att inte veta vart man kommer är för oss en överraskning i sig, hittills har det alltid varit helt OK.

Bopia 38 dagar kvar bye_bye

inkfish
2006-07-14, 15:04
Gud vad svårt!

1 Själen
2 Själen
3 Själen

Och hur fasen definierar man den?:confused:

Klick
2006-07-14, 15:25
Jag tittar först och främst efter om det finns (1) sandstränder (känns obehagligt att bada med badskor, (2) avstånden från hotell till sandstrand. Närhet skall också finnas mellan hotell och tavernor. (3) gärna någon måltid på hotell som tex frukost men all-inclusive är inte aktuellt för mig. Ett annat krav är (4) kylskåp på rummet.... (5) pool och ev ngn pool-bar är ett plus men inte ett av mina absoluta krav...

nilam
2006-07-14, 15:35
Jag kan nog inte rangordna men mina krav är: Hotell med pool och poolbar,AC på rummet,nära sandstrand (helst VÄLDIGT nära), bra tavernor i närheten, priset på resan ska vara braAng_elx , sol och värme...flabb_flab
Allt detta går ju att få nästan överallt vid medelhavet så jag kan åka varsomhelst egentligen:D

Malin - 2 dagar drygt till Kreta med alla kriterier ovanför uppfyllda...hoppas jag:cool:

wilda
2006-07-14, 15:43
Svårt att rangordna. Så jag vet inte om det stämmer, men ihop så gäller detta nog rätt bra:
1. Lågsäsong
2. Litet pensionat
3. Mysiga lättåtkomliga stränder
4. Inte många turister
5. Mysigt taverna-liv
6. Inga solstol-stränder

Hoppas jag träffar rätt när jag bor i Lefkos på Karpathos för första gången i september... :)

Apelsina
2006-07-14, 16:56
1) Mysigt ställe rent "generellt", om man nu kan säga så - alltså inte för mycket party med enbart svenska tonåringar, och enorma hotellkomplex utan en mysigare atmosfär. Kanske är det "själ" jag oxå är ute efter, Inkfish;) ?!

2) Fina bad och stränder

3) Något mer att göra och se om man inte vill sola och bada hela tiden.

Tyvärr är ju även priset en tråkig faktor som dessvärre oxå spelar roll:( ...!