handdator

Visa fullständig version : bilhyrning


emil
2006-07-13, 17:09
tänker hyra bil i samos och undrar vad som är billigast? går det att hyra från flygplatsen? och om de går större färjor till turkiet för att utforska nån stad där...

Hena
2006-07-13, 22:05
Hej Emil!

Jag har inte varit på Samos tidigare. Vi åker med Apollo i augusti, och om man hyr bil via dem så är det Hertz som gäller, och man kan välja att hämta bilen på flygplatsen eller på hotellet. Billigaste bilen 3 dagar 850 kr, helt ok tycker jag.

Hena - Samos i augusti flabb_flab

Lasagne
2006-07-14, 10:45
Hej!

Nyligen hemkommen från Samos.
Tror inte det går att hyra bil från flygplatsen.
Men det finns många biluthyrare runt om i alla byar.
Det kostade mig 300 kronor dygnet. Något billigare ju längre man hyr.

Ha en skön semester!

Janérik
2006-07-14, 15:23
Det går säkert att förboka bil till flygplatsen men frågan är om det är värt vad det kostar.
Om ni ska bo i Pythagorion så är det faktiskt promenadavstånd från flygplatsen (ja, vi har gått sträckan med full packning på hemväg) men de tar nog ändå betalt för att köra ut bilen dit.
Mitt förslag (som gäller generellt) är att ni tar er in till Pythagorion eller Vathy och frågar runt på de biluthyrningar som finns hur mycket de ska ha för den tid ni behöver bil. Risken att ni inte får tag på en bil lär nog vara minimal.

Mvh Janérik

J&C
2006-07-16, 17:07
...men de tar nog ändå betalt för att köra ut bilen dit.
Mvh Janérik
Nix, det gör de (flesta) inte. Hur smidigt som helst att ha bilen klar på en gång.

lassehagg
2006-07-17, 15:53
Inne i Pythagorion på Huvudgatan så hyrde vi hos Kiklos förra veckan en liten Hyundai för 30 EURO med AC. Det fanns utan AC också för 25 EURO. Det kanske går att pressa priset ännu mer om man hyr på flera dagar?!!

Lasse