handdator

Visa fullständig version : Var är GLÖDEN?


Marianne
2006-07-12, 17:30
Köpte nyligen bl a Haris Alexious senaste ”Vissino & nerantzi” och även Giorgos Dalaras senaste ”Erima Hiria”, där han sjunger tillsammans med bl a Eleni Vitali.

Som stor beundrare av både Dalaras och Alexiou har jag egentligen inte lust att berätta att jag blev riktigt besviken när jag fick skivorna och jag har nu lyssnat och lyssnat, men är inte mindre besviken. Allt för lite bouzouki och för mycket blåsinstrument.
Men nu skriver jag i alla fall, mest för att om någon står och ska köpa någon enstaka skiva med dessa artister, så välj inte nödvändigtvis deras senaste skivor (det gör man ju ofta annars). Bägge artister har gett ut så himla mycket GOTT, så det skulle vara hemskt synd om man bara köpte EN och fick helt fel intryck av vad de kan.
Jag saknar verkligen GLÖDEN i Alexious röst! Och även om flera av Dalaras låtar är ganska skapliga, så har han valt helt fel artister att sjunga tillsammans med på "Erima Hiria" enligt min smak i alla fall.

Jag ser fram till att de ger ut nya skivor i samma klass som vi är vana vid.
Vad tycker ni andra, som också har köpt dessa?

Ann
2006-07-17, 12:18
Ja, Alexios CD blev en riktig besvikelse, precis som du säger man saknar glöden i rösten. Det är ju tur att man har en del av hennes tidigare CD:s. Dessa njuter jag av.
//Ann

kari
2006-07-21, 21:21
Det var jo bra jeg ikke kjøpte Dalaras nyeste CD i ferien da :)

- det holder med Alexiou's, nye, jeg er helt enig med dere Marianne og Ann, den var en skuffelse:mad:

:) Kari