handdator

Visa fullständig version : Är det någon som vet nåt om.......


Joppan
2006-07-12, 08:20
Andy´s hotell i G-polis :confused: Har för mig att någon här på Kalimera har skrivit något om det hotellet tidigare men jag kan inte hitta det.

Har bokat lägenhet där i augusti, skriv gärna någon rad om hur det var att bo där osv.

//Joppan (som bara har 29 dagar kvar till G-poli klapp_klap )

emy
2006-07-12, 10:35
Värst vad du var morgonpigg då!
Verkar inte få något svar om Andys.Någon borde ha bott där eller?
/emy

Joppan
2006-07-12, 12:07
Tror att klockan inte var mer än 06.10 när jag hade snurrat färdigt och kunde inte somna om, det kanske är åldern Ang_elx

Jag tror ganska så bestämt att "någon" har skrivit om Andy´s hotell här på Kalimera.

Höres

//Joppan

emy
2006-07-12, 22:11
kolla nätet funkar bra!Verkar som om ingen varit där,är du säker du har läst om det?
/emy

Joppan
2006-07-13, 09:29
Jag börjar ju tvivla men.....:o Nog kan det ju ha varit i någon gästbok någon annanstans i och för sig, har letat även på andra tänkbara ställen.

Nåja det blir nog bra bara vi kommer ner nån gång flabb_flab

//Joppan med sådär 28 dagar kvar eller nåt _B-anana

Joppan
2006-07-17, 22:56
Jag hittade kommentarerna om Andys på georgioupolis.net:s gästbok.
Någon rekomenderade hotellet och sa att ägarna var världens trevligaste och dom hade bott där några gånger tidigare, skulle bo där igen förra sommaren. Ägaren och frun hade bjudit på en utsökt hemlagad middag.

Andys blir nog bra hoppas vi :)
Jag skriver och berättar sen om detta stämde (vilket jag tror det gör, har pratat med henne i telefonen när jag bokade och hon verkade vara trevlig)
Vad skall dom annars vara om dom vill hyra ut ;)

//Joppan

Ypsilon
2006-07-18, 08:13
Jag har bott hos Andy för några år sedan, vad vill du veta?
Ypsilon

Joppan
2006-07-18, 09:36
Det värsta var att jag har letat bland dina inlägg för jag fick en liten vibb om att du som G-poli resenär hade skrivit om detta hotell och bott där men då blev jag osäker eftersom jag inte hittade nåt, trodde att jag minns fel helt enkelt.

Jag hittade på georgioupoli.net någon som hade bott där tidigare (tyskar tror jag) som tyckte att ägarna var bra och så men......

* hur är lägenheterna (vi får en 2 rums = 4pers) små eller stora
* är det mycket slitet
jag vill ha stor balkong, och enligt vad jag hittat om det så har familjelägenheterna 2 balkonger?!
Vi är bara lite nyfiken i det stora hela.
Skriv vad du har att berätta.

//Joppan (som är där om 23 dagar)

Ypsilon
2006-07-18, 11:41
Vi hade också en 2 rums lägenhet, lägenheten är genom huset så att det blir en balkong på var sida, i vårt fall en mot bakgården och en mot gatan, dvs rakt in i eukalyptusträden. Balkongerna är inte stora. Det ryms ett bord och 2 plaststolar/balkong. Eftersom du känner till Gpolis så vet du att läget på hotellet är bra. Den som störs av ljud på natten bör välja det rum som är mot gården, alla ljud från gatan hörs in.
Slitet.... ja det tycker jag man kan säga. Ingen aircon utan en takfläkt som flyttar på den heta luften. Jag kommer ihåg att kyl/diskbänkseländet hade ett speciellt högt brummande när den satte i gång, så jag drog ut stöpseln till natten.
Ett tips: lås inte toadörren inifrån! Toalåset är ett nyckellås. Vår dotter låste in sej på toan just när vi skulle åka till flygfältet. Det blev ett herrans hallå att få ut henne därifrån, med hjälp av Andy och Andreas och diverse verktyg lyckades vi sent om sider.
Vi har bott hos Andy en gång, tycker det finns flere hotell som är bättre i Gpolis. Andys är väl ok men som sagt slitet och enligt mej utan stämning.
Ypsilon, med många dagar kvar.....

Joppan
2006-07-18, 15:48
Tack för ditt svar Ypsilon!

Som sagt läget är ju perfekt, att det var lite slitet misstänkte vi dock för det är ju inget nytt hotell. Vicky sa när jag pratade med henne och bokade och vi diskuterade priset så påpekade hon att hon har AC :eek: :confused:

När bodde du där senast, vilket år?
Förhoppningsvis så har dom AC för annars kan det bli liiite varmt :eek:

En fläkt är ju bättre än ingenting för det har vi provat förut, men inget slår ju lite kyla på rummet ändå. Man ser ju att vissa hotell i byn har satt in AC under åren vi har varit där, dom har väl förstått att VI VILL HA DET vi turister !!

Att balkongerna är små må ju vara ödet för vi skall ju bara vara drygt 1 vecka men vi har ju två. Ungarna/ungdomarna sticker ju ut på byn och spelar en minigolfrunda innan maten så fort dom har duschat så jag och gubben kan ta var sin och sitta och ropa till varann flabb_flab

Jag vet att det finns bättre hotell men en del är lite dyra per natt och vi har bott på säkerligen bättre hotell än detta i byn. Nu ids jag nog inte börja byta så det får nog gå. Jag berättar när jag kommer hem hur det var.
//Joppan

emy
2006-07-18, 23:47
Undra om vi måste byta hotel?bara det är rent och aircond.klarar jag mig eller?
/emy

Joppan
2006-07-19, 09:21
Värst vad du sitter uppe länge då?!!!

Ja, huvudsaken det är rent och AC, det handlar ju bara om en vecka, ang det brummande kylskåpet så får vi väl hoppas att vi inte hamnar i den lägenheten om det fortfarande brummar annars tja... öronproppar!

Ids int börja byta nu eller?!

//Joppan (med "endast" 22 dagar kvar _B-anana _B-anana _B-anana )

Ypsilon
2006-07-19, 10:28
Jag bodde hos Andy för 3 år sedan. Då fanns endast takfläktar, ingen aircon. Känner inte till om dom installerat aircon senare.Det brummande kylskåpet hölls kallt trots att vi hade stöpseln urdragen under nätterna.
Ypsilon

emy
2006-07-19, 17:56
3 år sen hoppas ac är inkopplad sen dess.Kanske måste slå ett plig till Kreta?Vad tror du Joppan?
/emy

Joppan
2006-07-20, 08:49
Ja, vad skall vi tro!? Nog måste väl denna "välengelsktalande" grekinna kunna skilja på AC och takfläkt eller!? Det stod ju på någon hotellsida att det fanns "electric fan and aircondition" skriver man det annars. När jag pratade med henne så sa hon ju att priset berodde på att hon har AC osv jag menar hon det var det första hon nämnde att hon hade AC, så jag vet int´:confused:

//Morgonpigga Joppan med 21 dagar kvar _B-anana