handdator

Visa fullständig version : Nu är det nära...


Lindiz
2006-07-11, 22:34
Tänk vad tiden rullar på ialla fall... kändes lääänge när vi bokade (ovanligt sent) i februari (tror jag det var)...

Men nu är det snart dags. På torsdag morgon lämnar vi Kalix för avfärd mot Kallax, Luleå. Och senare på kvällen vidare mot Chania, Kreta. Därefter taxi mot lilla mysiga Geo.

Har mailat hotelluthyrarna under helgen, och fick inget svar!!!:eek: Hann ju bli smått nervös, så jag mailade igen nu imorse. Då fick jag svar inom tio minuter - hade visst haft datakrångel... Allt är grönt med bokningen. Dom väntar oss natten mellan torsdag och fredag... Åh vad jag längtar.

Liten (nåja,,, han fyller tre om 1½ mån) håller på förklara för farmor hur det går till när man flyger (det killar i magen, farmor) samt säger att hans tiger (gosedjuret) också vill bada. Har nyligen klippt och musiklagt förra årets resefilm och den ska han se varje morgon. Antingen längtar han nåt enormt eller så gillar han att se sig som filmstjärna!:D (Däremot ratar han semesterfilmen från hans första greklansresa då han bara var ca 9 mån. Han verkar bli sotis.. tror nog morsan gosar med en annan bebis!)

Vardagsrumsgolvet är fullt i saker som ska packas och resväskorna framplockade (vi klarar oss väl på två... det gjorde vi ju ifjol och då skulle vi ju ha blöjor och sånt ju..???) När han såg att jag kom upp med väskorna frågade han: Ska vi åka till grekland nu, mamma!:)

Jag verkar ha uppfostrat honom väl:

Han älskar semesterlunk
Är tokig i oliver
Älskar varmt väder
Tokig i att bada
Mycket förtjust i katter
Gillar grekisk mat (typ mussaka, soutzokakia, pastizio)
Gillar att resa
Kan säga tack, gomorron och skål på grekiska
dessutom säger han att i Grekland får man inte leka med kontakterna!:eek::D;)

Nu är det nära!

_B-anana

Lissi
2006-07-11, 22:39
Jag verkar ha uppfostrat honom väl:

Han älskar semesterlunk
Är tokig i oliver
Älskar varmt väder
Tokig i att bada
Mycket förtjust i katter
Gillar grekisk mat (typ mussaka, soutzokakia, pastizio)
Gillar att resa
Kan säga tack, gomorron och skål på grekiska
dessutom säger han att i Grekland får man inte leka med kontakterna!:eek::D;)

Nu är det nära!

_B-anana


Bortsett från oliverna och det där med katterna så har han stora likheter med min man vad gäller tycke och smak!:D :D

TREVLIG semester hela familjen...!!!!

Lissi - som reser med maken om 7(!) timmar!!!

Lindiz
2006-07-11, 22:47
Oj du har det ännu närmare inpå...

Vi har det bra vi!:D

Lodenskan
2006-07-12, 00:36
Hoppas att ni får det underbart, underbart...
Klok son har ni minsann.
Vi får vänta lite på Kreta (till 24/8) men den som spar, han har:cool:
Kram kram
Anneli

nilam
2006-07-12, 08:40
Trevlig resabye_bye

Malin-4 dagar 22 tim kvar till Kreta

KosAnn
2006-07-12, 09:06
Som alldeles ny medlem (igår) så vill jag också passa på att tala om att det inte är långt kvar till vår resa. Vi är ju Kos-fantaster, gubben och jag. Vi åker den 2 augusti och längtan är väääääldigt stor. Väskorna står framme i väntan på att bli packade. :p
Jag önskar alla Greklandsresenärer en fortsatt skön sommar, även i Sverige. ;)
Kramar från Annika