handdator

Visa fullständig version : Nära Aten?


Stefan_70
2006-07-10, 23:33
Vi är 2 familjer som planera att åka till Aten för att sedan ta en båt ut till någon Ö. (Vi har redan biljetterna till Aten.)
Någon som kan rekommendra något resmål? Vi vill mest sola och bada...

Lissi
2006-07-11, 00:05
När ska ni åka?? Hur länge ska ni vara borta??
Det är ju bäst att hålla sig inom samma ögrupp och antal dagar man har till förfogande är ju då avgörande.
Återkom med mer fakta så lovar jag att Du får många tips!

Lissi - som själv ska till Sporaderna

Stefan_70
2006-07-11, 00:19
Vi ska åka 9-16 September, så det är 1 vecka vi ska vara borta.

Lissi
2006-07-11, 00:29
Då ska ni välja någon av öarna i Saroniska bukten tycker jag.... Angistri(liten men JÄTTEMYSIG och lugn), eller Egina eller Poros..Angistri är jättebra om ni har barn, för det finns en finl ånggrund strand i Skala...Egiina når ni på 20 minuter därifrån....Jag var på Angistri 14 dagar år 2000 och njöt varje sekund! Den är liten, gemytlig och "greppbar" och det är snabb transfer från Aten! OBS inte från Pireus, utan en annan hamn som jag glömt namnet på för vi åkte charter och hade transfer...Långa båttransporter är ju onödigt om man bara har en vecka....

Detta är mitt högst personliga tips för en vecka....

Lissi -som då bodde på hotel Milos i Milos....

Masouraki
2006-07-11, 08:34
Åkte i september förra året till Agistri och det var hur bra som helst.Har ni små barn så passar ön er bra.Ingen shopping men det är ju nära till Egina och Aten.Annars kommer ni att trivas bra på Agistri.En väldigt liten ö men en vacker ö.

*SoFiA*
2006-07-19, 19:49
hejsan!!
jag rekomenderar egina. en liten ö som man når med båt från pireus. det tar ca 40 min.
jag brukar bo på egina marina, den ena sidan av ön.där är lungt o mysigt. perfekt för sol, bad och god mat.
vill man kan man ta bussen el hyra bil och åka runt ön och prova på dom andra små byarnas stränder.en trevlig liten utflykt.
i egina stad är det livligare. lite affärer att strosa i och mer hålligång.
men om ni har barn tycker jag ni ska satsa på egina marina.
hoppas ni får en underbar semester
ha de//sofia