handdator

Visa fullständig version : Två till som åker...


Lissi
2006-07-10, 20:14
Ja tänk, så var det dags igen...Tidigt onsdag morgon går flyget till Aten...och därifrån åker vi till Nafplio direkt ....2 nätter är bokade men vi ska stanna 2 nätter till har vi bestämt alldeles nyss!!!Så vi stannar till söndag morgon...
Sen stämmer inget mer för vi har HELT bytt resrutt!!! Vi ska Ö-luffa resten av semestern och ska ta oss på söndag med buss till Agios Konstantinos och sen med båt till SKOPELOS!!! Där stannar vi c:a en vecka och sen blir det Alonnissos några dagar..Kan vi sen ta oss med båt från nån av öarna till Evia så gör vi det de sista dagarna...Därifrån går sen båt till Rafina , där vi ska bo i alla fall sista natten till 1 augusti då flyget går hem..Hittar vi inga bra förbindelser så åker vi samma väg tillbaks till Aten som vi kom och i så fall hinner vi med Skiathos också!! Skopelos var jag på för 8 år sen men Claes har aldrig varit där..Jannes guider är väl nerpackade i ryggan...
Jag hade GÄRNA åkt till Dodekaneserna , Leros, Patmos mfl öar ,men DET var helt fel från Aten insåg vi snabbt!! Så det får bli en annan resa!

Så alla ni ö-luffare...se vad ni ställt till med!!!:cool: :) flabb_flab Smittat oss så så att vi vågar åka på vår FÖRSTA efter ca20 resor i Grekland för min del...
Himla tur att det inte vara charter denna gång:D ;)

Så nu får morgondagen gå FORT!!!!!

Lissi o Claes

nilam
2006-07-10, 20:25
Ha en bra semester, och lycka till med första båtluffen:)
Är själv en "bekväm" charterresenär men har nu bokar endast flyg och hotell för sig...ett litet steg iaf;) Men jag är för "lat" för att flänga runt...tror jag? Luffandet får nog vänta ett tag till...

Malin - 6 dagar 10 tim 30 min....bye_bye

Masouraki
2006-07-10, 20:44
Ha nu en bra semester och njut.Väntar med spänning på vad ni har att berätta om Evia.bye_bye

Ia
2006-07-10, 20:52
God tur Lissi, tipper dette ikke blir siste båtluffen..:)
Dere får det sikkert helt fantastisk og det kommer til å gi mersmak..


Ia _B-anana

Riitta
2006-07-10, 21:01
Tänker på er på onsdag morgon när vi också åker iväg:)
Ni får också ha det jättebra. Det skall bli spännande och höra sedan hur det gick med ändrad rutt:)

Riittabye_bye

Chris
2006-07-10, 21:12
Hoppas ni får en fin tripp. Det verkar så i alla fall, på resmålen att döma. Och om ni hamnar på något internet-ställe är det alltid kul att få en liten direktrapport.

Njut riktigt ordentligt!

Chris
bye_bye ... som är lite avis på er som åker iväg nu ..snyft_drop

Ivi
2006-07-10, 21:25
Är du HELT säker på att det blir denna rutt? ;) Ni har ju trots allt en till dag på er att hitta på något annat! :D

Skämt åsido...Ha det så skönt på kombi-luffen! bye_bye

Ivi

Lissi
2006-07-10, 22:08
Är du HELT säker på att det blir denna rutt? ;) Ni har ju trots allt en till dag på er att hitta på något annat! :D

Skämt åsido...Ha det så skönt på kombi-luffen! bye_bye

Ivi

Jag vet en till som också har ställt sig samma fråga!flabb_flab :D ...
..men VI är säkra på att det blir Skopelos och Alonnissos efter Nafplion...sista dagarna beror helt på humör och färjor! Det vet vi inte i dagsläget...

Lissi o Claes- som inlett Greklandssemestern med grekiskt vin och en ouzo!!

Admirala
2006-07-10, 22:33
Dobbelt så lenge i Nafplio som først planlagt!
Det kaller jeg perfekt planlegging flabb_flab klapp_klap flabb_flab

CarinaN
2006-07-10, 22:50
Lyckliga ni som har er resa kvar!!!! Det finns väl inget mysigare än de där sista dagarna/timmarna när man packar, pysslar, planerar och fantiserar.

Ha en kanonhärlig resa och hälsa Skopelos från oss!!!

Kramar från Carina och Percybye_bye bye_bye bye_bye

inkfish
2006-07-10, 22:54
Alltså, ingen kan då kalla er rigida i er planeringflabb_flab

Ger mig fasen på att du kommer hem och skriver "Nu är vi hemma från Lefkas, Zakynthos och Kefalonia...":D

Lissi
2006-07-10, 23:01
Men Inkfish!
Vilken STRÅLANDE idé....Det är ju närmre och man kan lätt ta sig från Peloponnessos dit! Från Kalamata ......Tja..vem vet?????:D ;) :rolleyes:

Lissi - som bara skojar!!

Zanét
2006-07-11, 10:42
Ska bli väldigt intressant att läsa ert resebrev och se vilka platser ni verkligen besökt ;) :D

Önskar er en riktigt trevlig resa med god mat och avkoppling!

//Zanét bye_bye

Marianne
2006-07-11, 12:58
Ha nu några riktigt sköna veckor med massor av sol och bad, avkoppling och upplevelser - och bara vara!
Om ett dygn har ni väl landat nu!
bye_bye

Janérik
2006-07-11, 13:56
Hmm, jag skulle ju aldrig åka till Nafplio utan att ta en tur till Leonidio Plaka, därifrån går det ju till och med båt till Pireus.
Jaja, nu ska jag inte börja hitta några nya turer till er, lycka till på första luffen och ha en trevlig resa.

Mvh Janérik

martinifk
2006-07-11, 13:57
Ha de BRA Lissi:)


Martinifkbye_bye

Tom
2006-07-11, 14:20
Hej !
Ha nu en trevlig resa.
Pratade igår med Yiannis i Kapsali. Han satt på BB ! Frun hade fött en dotter i lördags.
Det kanske förklarar lite av hans förvirring när ni ringde.
Men ert nya resmål blir säkert bra !
Ha de... /Tom

Lissi
2006-07-11, 14:29
Hmm, jag skulle ju aldrig åka till Nafplio utan att ta en tur till Leonidio Plaka, därifrån går det ju till och med båt till Pireus.
Mvh Janérik

Leonido och Monemvasia ska vi hinna med under våra dagar i Nafplio...Hade vi tänkt...;)
Nä NU kan ingen ändra våra planer!! Jag har t o m tagit reda på att man kan åka från Alonnissos direkt till Evia ..så där ska vi stanna några dagar innan vi tar båt därifrån till Rafina och sen flyg hem...
Lissi - som räknar timmar!

Janérik
2006-07-11, 14:40
Leonido och Monemvasia ska vi hinna med under våra dagar i Nafplio...Hade vi tänkt...;)

Aah, nu blir jag sugen på Plaka också :eek:
Jag undrar, förra gången då jag var ensam hemma några dagar så bokade jag vår höstresa, nu är jag åter ensam hemma några dagar, kanske man skulle sätta igång med reseplaneringen riktigt ordentligt då flabb_flab
För övrigt så rekommenderas en måltid på tavernan vid torget i Plaka, det är bara att vandra in i köket och välja bland läckerheterna, utsikten är ju inte helt fel heller över hamnen och om man har tur så kommer det in ett gäng segelbåtar då man sitter där.
Lite bilder tror jag det finns på min hemsida därifrån.

Mvh Janérik

Lissi
2006-07-11, 15:07
För övrigt så rekommenderas en måltid på tavernan vid torget i Plaka, det är bara att vandra in i köket och välja bland läckerheterna, utsikten är ju inte helt fel heller över hamnen och om man har tur så kommer det in ett gäng segelbåtar då man sitter där.
Lite bilder tror jag det finns på min hemsida därifrån.

Mvh Janérik

Ska genast kolla!

Lissi

Ankan
2006-07-11, 15:33
Har precis kommit hem från Kythira.Var det inte dit ni skulle???
Nåväl,alla öar finns väl kvar nå´t år till...
Kalo taxidi!
Anki