handdator

Visa fullständig version : Senaste nytt från Amorgos


Malina
2006-07-10, 11:38
Ni som har varit på Amorgos i Katapola har säkert retat er på och undrat över det hemska byggsketlettet/ruinen på Xilokeratidi-sidan av bukten.

DET ÄR NU RIVET!!!!!!!

Vet ej om och när där ska byggas något nytt. Ska bli spännande att se.

wilda
2006-07-10, 13:08
Äntligen!
Det har ju verkligen varit en ful skamfläck i Katapola.

Mer senaste nytt är att George Bush senior tydligen var och hälsade på i Aegiali i juni. Panik i byn för att allt skulle se så nice ut som möjligt (inga badklädda människor på stranden tex), fullt med militärfartyg i viken... och så var han i land en sväng och åkte iväg igen.

Undrar varför han just valt Amorgos som besöksmål? Och för en så kort tid? (snabblunch??)

Malina
2006-07-10, 13:41
Bush - Usch!

Riitta
2006-07-10, 16:14
Barbara Bush var synlig på Samos också:rolleyes: :) Har sett bildbevis:)

Riittabye_bye

Arne
2006-07-10, 16:32
Den där Texasgubben verkar ha smak på greköar. Förra året besökte han och Hustrun Symi i tvenne dagar. Ja, alltså inte min Hustru, det var hans egen.

Arne

Susie
2006-07-11, 11:44
Jeg traf selskabet (ca. 30 personer) på stranden på Koufonissi inklusive body guard.

Hilsen Susie

wilda
2006-07-11, 12:45
Även Arnes hustru? ;)

Men... kan det vara inför detta celebra besök som de kände sig tvingade att ta itu med skellethotellet i Katapola???

Malina
2006-07-11, 13:12
Hoppas VERKLIGEN inte det!
Jag tror att detta med "skelettet" har varit en följetång rätt länge.
Hörde förra året att de hade planerat att göra ett museum där.Ska bli spännande att följa kommande avsnitt!
Kanske Fritidsresor gör ett "Big blue village all inclusive" där.DET vore väl trevligt.......

wilda
2006-07-11, 15:16
Ja, egentligen är det väl bara en tidsfråga tills någon charterresebyrå börjar med resor till Amorgos.... tyvärr... Men ett Blue Village All Inclusive.... vilken mardröm!! :eek: :eek:

Vi gav en liten gumma lift från Chora till Katapola en gång. Hon berättade att för länge länge sen så var det en rik grek som började bygga skelettet i syftet att göra ett riktigt hotell. Dock dog gubben och sen kunde sönerna inte bli sams om arvet, därför fick bygget stå som det var.

Vet inte om det stämmer. Någon som kan verifiera??

Malina
2006-07-11, 15:32
Hoppas verkligen att ni alla förstår att det där med "Blue village" var en IRONI!!!!

Jo,jag har också från säker källa att skelettet skulle blivit hotell.Tur att så ej blev,eftersom det ju hade blivit ett minst lika stort bygge som absolut inte hade passat i Katapola.

Ann
2006-07-17, 16:26
Visst fick vi vara på stranden och badklädda, jag var det! Ett militärfartyg var det plus fartyget han reste med.
//Ann

wilda
2006-07-17, 22:10
Ojoj vad historien kan ändras med några personer emellan:o
Jag hörde att polisen varit nere på stranden och jagat på folk att de var tvungna att klä på sig.... och som sagt, att viken var fylld med båtar.

Tur att man kan få bli rättad ibland, så man inte sprider vidare falska rykten :p

Meltemin
2006-07-19, 09:30
Kul att få reda på vad uppståndelsen berodde på. Vi åkte lokalbussen från Katapola till Egiali den 14 juni och blev tillfälligt stoppade av två bilar med vakter som vakade över ett sällskap (som såg väldigt amerikanska ut). Dessutom har jag massor med bilder på den lyxyacht och tillhörande krigsfartyg som jag nu vet tillhörde Bush.

Så när jag satt på balkongen på Hotel Filoxenia i Egiali och tog min kvällsdrink och tittade drömmande på yachten framför mig, kanske George Bush satt på akterdäck med ett glas mjölk, blickade mot Filoxenia och funderade: Undrar om det inte är Meltemin som sitter därborta... :D