handdator

Visa fullständig version : Rethymnon - Platanes/Adele


Jazzo
2006-07-10, 11:00
Hejsan!

Är helt färsk på forumet och har lite frågor såklart ... :)

Jag och min bästis åker till Kreta den 26 aug och ska till Rethymnon. Är lite osäker på exakt VART det är men av beskrivningen står det Platanes och Adele. Hotellet vi ska bo på heter Galeana Beach - nån som varit där??!

Sist jag var till Grekland var jag till Kreta med familjen och bodde då i Platanias, Blue Sea hotel - helt underbart!! (Fritidsresor). Har tidigare varit till Santorini två gånger och Cypern (som inte är Grekland då .. eller hur man säger).

Eftersom vi inte åker charter är ju första frågan - är det endast taxi från flygplatsen till hotellet som gäller?! Vi fick höra att det kostar 60-70 EUR och jag höll på svimma. *skrattar* Har alltid åkt charter förut o då har det ju ingått i priset lixom. Är det nån annan som kommer ner då o som vi kan samåka med ...kanske ...?! Vi åker med Sterling ...

Hur är det med stränderna? Är de bra? Sand/sten/grus? Vi bor vid stranden enligt beskrivningen. Vart finns bästa stränderna annars ...?!

När vi åker hem funderar vi på att avsluta med en heldag i Chania och ta bussen ut till flyget eftersom vi åker på kvällen - nån annan som gjort det och har förslag på vart man kan förvara packningen under dagen ..?! Har ju varit i Chania förut så fördriva dagen där blir ju inga problem!!! ;)

Vi vill gärna få tips om allt som kan tänkas, exvis billiga lunch- och middagsställen, sevärdheter, kortare utflykter - så dela gärna med er av era erfarenheter ni som varit där, för jag antar att många varit där redan ... ;)

Vi ser fram emot en veckas skön semester med sand mellan tårna; saltstänkta kinder; ouzo, tzatziki och grekisk sallad i skuggan och allt annat som två trötta mammor behöver .... :D

Ha det gott!!

Annisch
2006-08-17, 19:48
hejhej, jo jag och min "familj" bodde på galeana beach denna sommaren. jättebra lägenhet hade vi & nära till allting :) och om du ni ska ta taxi dit från flygplatsen kostar dt runt 50-55 euro. och om ni vill ha tips om ett bra dans&party ställe. skypark ligger jätte nära där :) känner alla där och dom är jätte trevliga hehe. ha en bra resan då :rolleyes: