handdator

Visa fullständig version : Mörka raspiga röster...


Lena*
2006-07-09, 23:36
Intressant med omröstning om Greklands bästa röst - men jag undrar vem (manlig) har liksom mörk/hes/raspig röst? Det är ingen spec jag söker, utan
undrar bara vem jag då ska satsa på?

Hej från Lena*.

Zanét
2006-07-10, 09:04
Du kan ju t ex välja Layrentis Maxairitsas, Filipos Pliatsikas, Manolis Rasoulis, Nikos Papazoglou, Sokratis Malamas eller varför inte Giorgos Margaritis. Den raspigaste av ovannämnda är enligt mitt tycke Maxairitsas, i övrigt härligt djupa röster :D

//Zanét bye_bye

Lena*
2006-07-10, 10:03
Tackar tackar! *noterar* :)

Hej från Lena*.

Marianne
2006-07-10, 11:14
Giorgos Margaritis tycker jag också kan vara härligt "raspig", hans låt 'To vouno me to vouno den smigei' är helt underbar (skivan heter Ta Gousta)!klapp_klap
En annan "raspig" karl är Zefieiris Melas och här gillar jag speciellt 'Zoi Paramithenia' från skivan med samma namn.

Lena*
2006-07-10, 21:57
Tack Marianne, har noterat även dina förslag. Hm, hittar man dessa skivor här i Sverige tro...? :confused: *börjar leta nu*

Hej från Lena*.

Marianne
2006-07-10, 22:33
Nej tyvärr går det inte att hitta dessa skivor i Sverige (så vitt jag vet), men de finns i Grekland och de kan även beställas på nätet. Jag brukar beställa ibland på www.musical.gr (http://www.musical.gr) men det finns även andra ställen att handla.
Sist jag beställde musik från Musical skickade jag beställningen i helgen och redan onsdag förmiddag (3 dagar senare) kom skivorna med posten! Det var snabb service (men jag ska erkänna att jag betalade 2 euro extra för Expresspost;)).

Lena*
2006-07-10, 23:08
Tackar för länken, har lagt in den på favoriter. Orkar inte läsa det finstilta, så jag frågar här istället; avgifter, frakt osv?

Hej från Lena* - sugen på "grekmusik". :cool:

Marianne
2006-07-11, 12:42
Jag minns inte vad frakten är, det beror visst lite på vad paketet väger (dvs. hur många cd/dvd man beställer), men det framkommer flera förslag när man utfyllt address osv. Jag brukar visst välja det nästbilligaste alternativet (eller också är det det billigaste, minns inte precis) och få det skickat rekommenderat.
Det är klart att det är billigare att handla när man själv är i Grekland;), men den biljetten kostar ju ocksåflabb_flab. Och är man sugen på grekmusik, så är man, och det tillkommer bara frakt, inga andra avgifter om man handlar i Grekland över nätet. Handlar man däremot över nätet i USA, så blir det en himla massa extra med tull och grejer.

Lena*
2006-07-11, 16:54
Finemang, det var det jag undrade, om det tillkommer mystiska avg som tull och "sånt". Men då är det ju lugnt! :)

Hej från Lena*.