handdator

Visa fullständig version : Nygrekiska


annakarin_persson83@
2006-07-09, 22:15
Hejsan!

Har precis kommit hem från 6 mån i grekland och vill absolut inte tappa, utan hellst förbättre mina grekiskakunskaper. Skall flytta till Luleå i Oktober. Ngn som har några tips?? Vet om distansen i Umeå, men är för sent ute är jag rädd.... ska kolla dock....

Tänkte mer på någon som kanske bor i området som vill ha en studiekompis som också vill läsa grekiska på ngt sätt....

Pratar ganska bra, men om begränsade ämnen, ett halvår = bara tre månaders studier pga eviga strejker mm.

Joppan
2006-07-10, 19:52
ABF har grekkurser i Luleå, kolla med dom. Har själv läst med dom i 4 år men har haft uppehåll 1.5 år pga ABF slog ihop alla grupper så det är både de som har läst jättelänge, mellanlänge och nybörjare så jag tog ett brejk för jag tyckte att jag bara fick börja om från början i den 2:a boken för det började nya lite då och då så därför blev det så i och för sig så kan man ju aldrig träna för mycket men jag kände att jag måste klippa ett tag, får se om jag kan hoppa på gruppen igen men just nu är det lite svårt för mitt jobb, pendlar och hinner inte hem i tid tyvärr. Dessutom tycker jag
att ABF har blivit ganska dyr på kurserna faktiskt. Ring och kolla


/Joppan

annakarin_persson83@
2006-07-11, 12:41
Hej!! Tack så mycket!! Skall göra det!!