handdator

Visa fullständig version : Tips om Studio chaniakusten


svall
2006-07-09, 19:12
Hej vi är en familj med två barn i 10års åldern som åker till Chania nu på torsdag. Vi söker efter ett rent och trevligt studio/flat hyrende vid kusten, i Chania eller närliggande by. Vi brukar bo i Parikia på Paros som vi alla gillar. Budget ca 50-60 euro, ingen pool behövs. Tacksam för alla tips!

Andra tips på utflykter som vattenfall, bra snorkling, byar som är lite genuina vid kusten. Återigen - Tacksam för alla tips!

kenta
2006-07-09, 23:11
kan verkligen rekommendera ett ställe som heter Lefkas apartements, de har en hemsida med mycket information. Värdparet är jättetrevliga och får alla gäster att känna sig som hemma, dessutom gör Andreas väldigt bra mat.

svall
2006-07-12, 20:40
Tack för ditt svar. Jag har försökt att maila dem på Lefkes men inte fått något svar. JAg prövar med att ringa. Det verkar vara det enklaste.
Återigen tack

Argyris
2006-07-13, 07:57
Hej,

ta Mikes Studios / Hotell med pool i Maleme.
Rummen kostar där någonstans i regionen 50-60 €, beroende på storlek & tidpunkt. Han har studios med plats för 4 (bäddsofa)

Jag har länken om du vill.

Nico

svall
2006-07-13, 14:25
Hej,
Har läst mkt om Mikes studio. Men det verkar mkt turistit - stämmer det?
Och sedan undrar jag vad för by eller stad som Mikes ligger i? Nu åger vi snart så tack för dit tips - vi får nog åka dit oc se efter.

Tack för din vänlighet.
Sanna

Argyris
2006-07-13, 18:16
Hej,

nja Mikes är tourister men familjärt. Alla känner sig välkomna, jag själv har varit där 4 ggr, ja har träffat folk som har varit där mer en 15 ggr.

Man är del av familjen. Manos (29 år) driver poolbaren och apartments, pappa äger hotell, mor gör frukost, syster hjälper till...

Det är 100% rent och fräscht.

Det ligger vid Maleme strand
Det är ingen bra strand!!!

Nico