handdator

Visa fullständig version : Hotell/pensionat på Kefalonia


rvh
2005-04-21, 16:15
Hej!

Nu har jag rekat i snart en månad efter något lämpligt boende på Kefalonia men hur mycket jag än letat så har jag inte hittat något som känns rätt, alternativt så har jag slängt iväg en förfrågan till hotellet/pensionatet men fått svar att det inte finns något ledigt.

Jag vet väldigt lite om Kefalonia eftersom jag aldrig varit där. Det som finns här på Kalimera (och övriga nätet) har gett en hel del vad gäller ön och sevärdheter (Många lysande inlägg! Tack!) Men vad gäller de olika hotellen/pensionaten, var de ligger belägna och vad som finns runtikring av restauranger, stränder m.m. finns det mycket lite att läsa. Främst gäller detta i och kring Argostoli/Lassi där jag tror att vi vill bo. Lassi har jag läst en hel del om och Argostoli lika så. Bra boende däremot... Kalimera-CD'n innehåller heller inte jättemycket om Kefalonia för Janne har väl aldrig varit där om jag minns rätt.

Frågan är nu om någon av er har bra tips på boende? Pool och nära till stranden är måsten säger grabben. Liksom närheten till Argostoli och bar på hotellet tycker jag. Höga kullar är inget problem. Kostnad mellan €30 - €45 låter rimligt. Jag har högra krav på mig från "lill-bossen" att fixa detta :)

Tack för hjälpen på förhand.

Robban i Malmö

Panakakis
2005-04-26, 17:01
Hej Robban! Jag kan tipsa dig om det hotell jag använt de sista 12 åren jag besökt Kefalonia och är beläget lite ovanför Argostoli ca 300 m från centrum med namnet LeMirage. Du hittar info om detta hotell på Kalimera, sök på kefalonia
och alt.1 Kalimera-Grekland-Kefalonia sedan tips från läsare så hittar du hotellet.

Hälsningar PANAKAKIS ;)

rvh
2005-04-26, 19:35
Tack för tipset! :)

Suveränt med förstahandsinfo! Men det är inte lätt detta. Vi funderar som bäst på om inte Poros kunde vara en bra stad/by att bo i. Vi har möjlighet till boende på ett fint (?) hotell med pool och utsikt över hamnen och havet och till rätt pris dessutom. Har du (eller någon annan) erfarenhet av Poros?

Robban i Malmö

epiros
2005-04-26, 20:24
Tack för tipset! :)

Suveränt med förstahandsinfo! Men det är inte lätt detta. Vi funderar som bäst på om inte Poros kunde vara en bra stad/by att bo i. Vi har möjlighet till boende på ett fint (?) hotell med pool och utsikt över hamnen och havet och till rätt pris dessutom. Har du (eller någon annan) erfarenhet av Poros?

Robban i Malmö

Jag var i Poros för ca 10 år sedan. Åkte ospec, på en veckas charter i slutet av juni till Kefalonia och hamnade i Poros. Har glömt namnet på boendet, men Poros var mycket lugnt och passade mig perfekt eftersom det var lugnet jag sökte då. Fast det kanske livats upp sedan dess.
Men tror inte att någon av mina grabbar uppskattat det, om någon av dom varit med på den resan. Stranden där var väl heller inte den roligaste att t.ex snorkla i.

:) epiros

Panakakis
2005-04-27, 12:09
Tack för tipset! :)

Suveränt med förstahandsinfo! Men det är inte lätt detta. Vi funderar som bäst på om inte Poros kunde vara en bra stad/by att bo i. Vi har möjlighet till boende på ett fint (?) hotell med pool och utsikt över hamnen och havet och till rätt pris dessutom. Har du (eller någon annan) erfarenhet av Poros?

Robban i Malmö


Hej Robban! Uppskatningsvis har jag besökt Poros ett 10-tal gånger och det räcker att besöka denna ort för badet är inte bra och mycket liten ort på stort avstånd från andra aktiviteter på ön, men är det den sidan som du vill besöka så föredrar jag orten Skala som är belägen ca 1 mil söder om Poros.

MVH/PANAKAKIS

rvh
2005-04-27, 16:29
Hej och tack igen för tipsen. :)


Jag funderar vidare... :confused: :rolleyes: :cool:

Robban i Malmö