handdator

Visa fullständig version : Liberia


Peter
2006-07-09, 17:12
Tyvärr så har ju Liberia de senaste 15 åren haft stora problem med krig och annat elände. Men jag undrar om det finns någon annan här som var nere där i slutet av 70-talet? Fast det var ju inte hellugnt då heller...! Någon som jobbade där eller hälsade på Lamco-folket? Var själv ner två gånger i Yekepa (Nimba) och gjorde utflykter till bl a Monrovia. Ja jösses, livet där nere var liiiiite annorlunda...

Skulle vara kul att utbyta lite gamla minnen...

Peter

malou
2006-07-10, 19:59
Desverre, jeg var ikke der og har ikke vært der overhodet. Men fortell gjerne litt. Dette høres spennende ut. Det er så mye man ikke vet.

Peter
2006-07-12, 18:00
Det är tyvärr svårt att berätta hur det var därnere för det var så totalt annorlunda från det vi ser och lever här hemma, både positivt och negativt sett. Kontrasterna mellan Nordeuropa och Afrika är som alla vet enorma, men även i Afrika finns det otroliga kontraster. Och det är svårt att förklara på ett bra sätt här. Det blir en hel uppsats...

Anledningen till att jag frågade var egentligen att jag är lite nyfiken på vad som hänt dem jag lärde känna där nere. Jag tänkte att någon från den tiden kanske var med här och hade någon information.

Peter