handdator

Visa fullständig version : Katerinas Grill


Brige
2006-07-09, 00:30
På förekommen anledning; för tre år sedan, senast vi var på Naxos, hade Katerinas "gått i graven". (Janériks uttryck i annan tråd). Mickael mådde verkligen dåligt och Katerina var så ledsen. Vad det dåliga måendet bestod av fick jag inte helt klart för mej. Men............Katerinas Grill var HELT sej likt igen förra sommaren:) Det kunde min dotter konstatera då hon var ner på ett två veckors besök, och både Mickael o Katerina var sej helt "lika" igen.
//Brige, vän med familjen sedan 15 år

Janérik
2006-07-09, 00:42
Men så härligt, då blir det ett besök där i september _B-anana
Det kändes verkligen tråkigt förra gången då vi var på Naxos då inte Katerinas fanns där den alltid hade funnits.

Mvh Janérik

Peter
2006-07-09, 15:51
Jag kommer att tillbringa några dagar på Naxos i Sept så det skulle vara intressant att höra var detta ställe finns? Polaren jag lurat med har aldrig tidigare varit i Grekland men har redan nu börjat sätta frågetecken för maten och alla grönsakerna. Så jag misstänker att det blir mycket grillat... Ang_elx :rolleyes: flabb_flab

Peter

Janérik
2006-07-09, 20:40
Gå strandpromenaden mot Agios Georgios Beach, där huvudgatan svänger vänster följer du huvudgatan till nästa tvärgata (det är bara några meter), där till vänster på övre sidan av tvärgatan finns Katerinas, stolarna är utplacerade längs den lilla stumpen gågatan som går tillbaka ner till strandpromenaden, det brukar ibland vara "lite svårt" att få stolar och bord att stå raka då det är precis mitt i en backe.

Mvh Janérik

Peter
2006-07-10, 15:36
OK, tack. Då vet jag precis.

Peter

Brige
2006-07-10, 20:39
Utöver allt grillat, speciellt Michaels hamburgare, så anser han sej vara "the master of omellets". Och det är inte utan fog:) Jag har ALDRIG, vare sej i Grekland eller annorstädes, ätit godare, maffigare eller smaskigare omeletter:p:p Under många år, då jag reste med barnen, åt vi ständigt en stadig frukost hos Michael. Det "stod" man sej på till långt in på e.m. Gör någon av er ett besök så skulle jag bli glad att få en hälsning framförd. Vet inte om kommer dit i höst nämligen. Annars står nog Naxos på tur nu, igenflabb_flab
//Birgitta, (mamma till Anna o Daniel)

inkfish
2006-07-19, 19:23
En del av tråden är flyttad till Kafé Kalimera.

inkfish/moderator

Ullipo
2006-08-04, 18:23
Den som förväntar sig grillat på Katerinas blir besviken.
I år serveras våfflor,crepes och glass. Mike tycks ha hängt på trenden från "crazy corner" (Waffle House).
Hälsar
Ullipo som nyss kommit hem efter 4 veckor på Naxos

Brige
2006-08-07, 19:38
:eek::eek:visst blir jag besvikensnyft_dropsnyft_drop Michaels hamburgare var ju helt suveränt goda:p Men, men, vi lever i en föränderlig värld.
Birgitta, som ändå kommer att göra ett besök där:)

Ullipo
2007-05-02, 19:58
Senast nytt från Naxos:

Min syster som bor på ön låter hälsa: Katerinas Grill finns inte längre.
Mike har sålt. Här kommer istället öppnas en glasögonaffär.
/Ulrika

gunnar
2007-05-08, 08:51
trist, blir väl katerinas brill(er) istället