handdator

Visa fullständig version : Ändrade planer!!


Lissi
2006-07-08, 22:04
Tänk vad livet vore trist om man inte vågade ändra sina planer inför en Greklandsresa! Så har vi gjort ikväll...Vi hade ju tänkt vara 3 veckor på Peloponnessos och ha 5 dagar på Kythera, men eftersom vi tagit reda på att det billigaste boendet är 50 euro per natt på ställe efter ställe så har vi faktiskt ändrat oss!!! 20 nätter ggr 50 euro blir DYRT! Dessutom så fanns det utlovade rummet sen i februari som vi bokade 5 nätter på Kithera helt plötsligt inte alls kvar när jag pratade med hotellägaren i går! Då var det inte ledigt längre och det kostade 60 euro, men var upptaget av någon annan! I februari vid bokningen så var allt ok..Namn togs och jag behövde INTE ringa innan....5 nätter var bokade och allt var klart..... Så ringde jag ändå i går för att bekräfta att vi verkligen kom och då fanns inte det bokade rummet...Ett annat kunde väl säkert fixas för 50 euro, men när jag skulle fråga vad hotellet hette, och hur vi hittade dit så var luren redan pålagd!!:mad: Hotellägaren saknar oss säkert inte och vi tänker inte åka dit! Det är ju HAN , inte vi som ändrat rummet....
Så nu ändrar vi våra planer! Vi åker som bestämt till Nafplio och bor där 2 eller 3 nätter...ser oss om i omgivningarna så länge vi trivs. Sen åker vi tillbaks till Pireus och drar till Leros, Patmos, Lipsi och kanske nån annan ö också!
Visst är livet kul!!!!
SÅ: Admirala, på onsdag kväll ses vi!!!!

Lissi och cbriss

inkfish
2006-07-08, 22:06
Vilken trist typ:mad:!

Men du, man kan säkert ha det sämre än på Leros, Patmos och LipsiAng_elx flabb_flab

Lissi
2006-07-08, 22:52
Ja Leros har vi blivit RIKTIGT sugna på....så nu ska jag kontakta Mats som reser dit i dagarna...Patmos och Lipsi är gamla favoriter!

Lissi

Hellen
2006-07-08, 22:57
Så bra att det går att ändra sig:) och vilken tur att du kontaktade hotellet före avresan, mindre kul att konstatera att planerna inte går i lås på plats.

// Helén - som nu kör sista tvättmaskinen före packning!!!

Admirala
2006-07-09, 09:09
SÅ: Admirala, på onsdag kväll ses vi!!!!
Lissi och cbriss

Og her er hotellet bekreftet :D
Velkommen til paradis _B-anana

Hilsen Admirala (som nå skal på søndagsvolta...)

Riitta
2006-07-09, 09:27
Vilken tur att du ringde dit i allafall.Tänk och stå där och tro att man har rum och inte ha det:o Hoppas vi har rum på onsdag:) Vi ringde för ett par veckor sedan och var fortfarande välkomna,så det får vi ju lita på:)
Eran resa blir säkert toppen med dom nya planerna också:)

Riittabye_bye

CarinaN
2006-07-09, 23:01
Ja du Lissi, det är tur att ni är flexiblaflabb_flab !
Förresten så är det nog skönare i juli månad att vara ute på öarna än på fastlandet. Vi märkte en enorm skillnad förra veckan när vi anlände till Rafina från Naxos. En helt annan hetta!
På öarna lär ni hitta boende för 20-30 euro per natt, det är ju ganska stor skillnad mot på fastlandet.
Slår vad om att det här blir er roligaste resa, just för att ni gjorde en spontan ändring. Sånt brukar vara lyckat!!!

Carinabye_bye