handdator

Visa fullständig version : Siesta


Hellen
2006-07-06, 22:26
Har nu ännu mer förståelse för siestan i medelhavsländerna, det går ju inte att tänka riktigt klart i värmen.
Skall försöka tänka på dem som sliter på tavernorna i sommar, själv sitter man där i godan ro och får kall öl och mat framburet till bordet.

Helén - med nu bara tre dagar kvar till avresa_B-anana flabb_flab

inkfish
2006-07-06, 23:28
Här är ju olidligt varmt, jag längtar till svalkan i Greklandsnyft_drop

Vart ska du?

Hellen
2006-07-06, 23:33
Vi skall starta på Kreta och därefter blir det Naxos, Amorgos, Antiparos och Kreta igen...
Har inte haft Kreta som start-ö tidigare, men vi tyckte vi fyndade när vi fick biljetter för 1275:-/person t.o.r. Får se vad vi tycker om det när vi kommer hem.

// Helén

inkfish
2006-07-06, 23:35
Det är ju jättebilligt. Men jag har liksom fått för mig att Kreta funkar bäst som luffarbas på papperet - när man sitter hemma och planerar verkar det lätt, när man väl är där är det kanske betydligt knöligare.

Men jag har gärna fel för det vore ju utmärkt med en ö till att utgå ifrån, det finns ju billigt flyg dit!

Ska bli kul att höra dina erfarenheter sen.

Hellen
2006-07-06, 23:47
Så som det ser ut på GTp nu så går det en båt/ dag, en morgonbåt till Kykladerna, så där rök 43E, tror jag det var, direkt...
Har kompisar som åkte med en kvällsbåt/nattbåt förra året, får väl leta efter den på plats. Vi landar 12,00 på måndag så på något sätt löser det sig. Skall i vilket fall som helst bli helt underbart, känns som vi fastnat i luffandet, det blir sjätte året nu.

// Helé

inkfish
2006-07-06, 23:51
Båtpriser får man liksom bara tänka bort numera, med alla flotta båtar har det blivit förbaskat dyrt:(

Jo, luffarlivet har sin tjusning. De senaste 2 resorna har jag legat pall på Karpathos, nu blir det luff i stället i september för jag är SÅ sugen på det igenklapp_klap

Det kanske blir en bra modell framigenom, en resa av vardera sorten varje år.

Lissi
2006-07-08, 23:25
Det kanske blir en bra modell framigenom, en resa av vardera sorten varje år.

Så ska det vara! Vi har haft en "hemsnickrad resa" i dec 2005 till Aten...sen en charter i april till Kreta... så en VÄLDIGT osäkert planerad resa nu på onsdag.... Jag menar , den var VÄLDIGT planerad egentligen, fast det ändrades i dag... Nu är den planerad de första tre dagarna...sen blir det som det blir.... och det enda jag vet är at det kommer att bli BRA!!!
Det kan aldrig bli fel i Grekland, så är det!!

Lissi- - som börjar gilla läget!