handdator

Visa fullständig version : Varning för Popys grill på Naxos (hamnpromenaden)


krille
2006-07-06, 22:25
Nyss hemkommen (5/7) från en 2 veckors resa i Kykladerna vill jag ta tillfället i akt att varna alla som är på väg.
Under otaliga charterresor och mer än 100 dagars båtluffande genom åren har jag vid få tillfällen känt mig så blåst och besviken som på Popys grill i Naxos. Har passerat restaurangen många gånger utan att falla för frestelsen. När en god vän läst idel lovord och superlativ om denna taverna i senaste Wilma guiden föll vi till föga och gick dit med våra familjer.
Först blev vi, 8 personer, tilldelade 2 små bord för 4. Hopskjutna till ett bord får man knappast plats med mer än 6 pers. varför vi fick be om ytterligare ett bord vilket vi motvilligt fick.
Eftersom Popys är en grillrestaurang beställde flera i sällskapet grillat lamm. Maten serverades efter ganska lång väntan och alla fick sin mat ungefär samtidigt utom undertecknad. Då det inte är ovanligt att maten kommer in vid lite olika tidpunkt så avvaktade jag snällt. Efter en kvart började jag tröttna men fortsatte tålmodigt att vänta, jag ville se om de glömt bort mig totalt.
40 minuter senare när övriga i sällskapet sedan länge ätit upp och vi väntade på att be om notan kom slutligen min mat. Smått irriterad frågade jag om de tyckte att detta var en bra service och talade om att jag inte var intresserad av maten längre.
Någon ursäkt fick jag inte men slapp i alla fall betala.

De som åt av det grillade lammet kan liksom jag själv intyga att det var gott, jag lyckade åtminstone att smyga till mig en smakbit från ett av barnen. Den grillade kyckling filén som min dotter beställt var seg, den segaste jag någonsin fått i Grekland, snudd på oätlig.
Sammantaget var besöket på denna restaurang ett riktigt bottennapp och jag ställer mig starkt frågande till Wilma guidens rekommendationer. Restaurangen hade även fått en utmärkelse av Apollo och det är högst märkligt hur de kan rekommendera en så usel taverna.
Utanför tavernan träffade vi en annan familj som även de läst i Wilma guiden om Popys och även de var efter besöket mycket missnöjda.

Sensmoralen är: Undvik Popys på Naxos hamnpromenad om du inte är desperat och håller på att förgås av svält.

Janérik
2006-07-07, 00:20
Låter lite underligt.
Nu är det ett par år sedan jag senast var på Naxos men jag har under åren ätit många gånger på Popys och alltid varit nöjd med både service och kvalitet.
Var det fortfarande mor med två döttrar(?) som hade stället eller kan det vara så att de har sålt stället till någon annan, det kan ju faktiskt snart vara så att inte mor finns med dem längre.
Tråkigt i alla fall hur det än är, ett besök på Naxos var tidigare alltid ett besök på Popys och ett besök på Katerinas grill, det är ju några år sedan Katerinas gick i graven så det är ju tråkigt om nu också Popys ska strykas från listan.

Mvh Janérik (som nog ska testa detta själv i september)

inkfish
2006-07-07, 00:39
Men ärligt talat: om maten inte kommer in säger man väl till? Att sitta och vänta för att se om de glömt bort dig - det blir du väl bara ännu argare av? Alla kan göra misstag och då kan man ju säga till.

Jag har aldrig ätit på Popys grill, för många år sen gick jag förbi där, tyckte inte att det såg trivsamt ut och därför åt jag aldrig där. Jag försvarar alltså inte stället på nåt sätt, jag tycker bara inte att EN missad beställning i ett sällskap på åtta är anledning att sänka en restaurang.

krille
2006-07-07, 12:49
Det är fortfarande samma restaurang, mor+2 döttrar samt några anställda.
Uppenbarligen var jag inte bortglömd eftersom maten slutligen kom. Om det nu var så att man var medveten om att maten kunde bli försenad, pga att den tex inte var färdig eller liknande så kunde man talat om detta.
Då hade jag haft överseende med det hela.
Uppskattningsvis har jag ätit på närmare 200 restuarnger/tavernor i Grekland och detta var den i särklass sämsta jag träffat på.

ricky
2006-07-07, 17:03
Det var ju inte roligt!

Alexandra
2006-07-07, 18:26
Vi åt där förra året efter att ha läst lovord i Wilma, och visst de var trevliga osv, men maten var inte mycket att hänga i julgranen, köttet var i vilket fall som helst det segaste och torraste jag har ätit. Liksom du Krille så förstod vi inte varför den har fått sådana lovord i guiden...

Men alla har vi ju olika smak, kanske hade vi bara otur;)

/Alexandra