handdator

Visa fullständig version : Mitt i natten......


Iréne
2006-07-06, 19:33
Hej! Vi åker ner i augusti till Athen o kommer fram mitt i natten, 02.50. :cool: Vet någon om tunnelbanan går på natten. Vi tänkte ta oss ner till Pireus fvb ut till Kykladerna. Vi är allt annat än unga så att sova på ett golv verkar hårt o jobbigt.:( vad skulle ni göra?

Arne
2006-07-06, 19:44
Nja, mitt råd bliva som följer; Ta endera nattbussen till Pireus alternativt en taxi. Be i så fall taxiföraren köra er till ett Hotell som tager max 35€ för en sen nattvila.
Hotel Alma i Moschato ligga oss varmt till hjärtat. De bruka ligga i prisläge runt 35€. Från Alma är det bara fem minuter och 6€ med taxi ned till hamnen i Pireus.

Arne

Janérik
2006-07-07, 00:11
Om man nu ska vara lite realistiskt så finns det ingen anledning till oro om var ni ska övernatta.
Flyget är alltså framme vid 3-tiden, då har ni alltså era väskor och står utanför flygplatsen vid 4-tiden. Sedan tar ni buss till Pireus och är framme där vid 5-5.30, det blir ju alltid att vänta på nästa buss.
Då ni kliver ur bussen så börjar tavernorna öppna för en trevlig frukost. Efter frukosten är det bara att se till att hitta till båten ni köpte biljetter till under tiden ni åt frukost (det är alltså hos grannen ni köper biljetter).
Väl framme på någon av öarna i Kykladerna så är det lämplig tid för lunch och efter det söker ni fram nånting trevligt att bo i.
Sova får ni väl göra på flyget.

Mvh Janérik

Iréne
2006-07-07, 16:34
flabb_flab det blir nog som J-E säger! Dessutom har jag just talat m Argo på naxos. de väntar med rummet i ordning! Gud vad jag längtar!!!