handdator

Visa fullständig version : Hjälp,Bröllopssvit sökes i Aten


antonia
2005-04-20, 14:12
Vi ska gifta oss i Pireus 1/6-05 och har ännu inte hittat nåt hotell till bröllopsnatten!! Är det nån som kan ge mig tips om detta?:)

anderss
2005-04-21, 07:27
Hej,
har vid ett tillfälle bott på Electra Palace, mitt i Plaka, och nu är hotellet totalrenoverat både ute och inne, ett riktigt lyxigt hotell med pool på taket. För närvarande bästa hotellet i Plaka.
Många av de bilder som finns ute på internet är tagna före renoveringen, men redan då hade det nog 4 stjärnor. Tillhör kedjen Golden Tulip så titta på deras sajt för se bilderna på det renoverade hotellet.
Tyvärr ligger priserna på 200-300 Euro men då kan man få ett egen liten terass med Acropolisklippan ovanför, måste anges när man bokar så att man inte hamnar på baksidan.

/anders

antonia
2005-04-22, 23:47
Tack för tipset! Jag ska kolla upp hotellet för det låter jätte fint.:)

anderss
2005-04-23, 07:10
Lycka till! Du måste skriva och berätta vad det blev.
Vi hade en en som fyllde "jämnt" när vi bodde där några dagar en novembermånad, dock inte undertecknad. Nu blir är det istället hotell som Adonis, Cecil, m.fl. men då är ju syftet att bara ha någonstans att sova.
/anders

JanssonJunior
2005-04-23, 08:09
Vi ska gifta oss i Pireus 1/6-05 och har ännu inte hittat nåt hotell till bröllopsnatten!! Är det nån som kan ge mig tips om detta?:)

Hejhej bröloppsparet!
Fresh är ett härligt hotell mitt i Athen.
Det ligger på en tvärgatan från Athinas och hittas lätt efter en sökning på goggle. Kan ej adressen i huvet.
Lycka till!

Marianne
2005-04-23, 20:52
Vi har också tittat in på Electra Palace vid något tillfälle. Ser absolut jättefint ut och ligger perfekt både lugnt och centralt i Plaka.

Marianne

sahar
2005-04-26, 15:11
Välkommen till kalimera! Lycka till med dina bröllopsplaner!;)
Kram:sahar

Frappe
2005-05-02, 10:06
Ska ni kosta på Er och slå på stort på övernattningen är Hilton eller Grande Bretange isåfall en höjdare. Sistnämnda ligger just vid Syntagma!

Hälsningar Camilla

Ruby
2005-05-03, 22:46
Ska ni kosta på Er och slå på stort på övernattningen är Hilton eller Grande Bretange isåfall en höjdare.Jag tycker att ni ska satsa på ett hotell med grekisk ägare snarare än ett hotell som ingår i en världsomspännande amerikansk kedja... :rolleyes:

Ruby

YsterSyster
2005-05-26, 22:33
Är nyfiken på vilket hotell ni valde? Letar själv också bröllopssvit i Aten i september för två nätter innan vi drar vidare på ö-luff. Vore toppensnällt om du kunde göra ett inlägg när du kommer hem och tala om vilket hotell det blev och framförallt om det var bra. Lycka till!

Sagapo
2005-06-08, 12:50
Hej Antonia! Jag är ny här på Kalimera. läste olika inlägg där det stod att du gifte dig den 1 juni...Hur var bröllopet? Jag bor i sverige men har min pojkvän i grekland. Gifter vi oss så blir det i Grekland. Berätta gärna om dina intryck från bröllopet..

Kram Caroline